با ما در تماس باشید.
آدرس و شماره تماس
989369328864+
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه
بازاریابی دیجیتال به یک اصطلاح محبوب تبدیل شده است زیرا هر کسب و کاری، صرف نظر از اندازه، به اهمیت آن پی برده است و تکنیکهای بازاریابی دیجیتال را در مسیر رشد کسبوکار خود گنجانده است. هیچ کس نمیتواند انکار کند که روش بازاریابی تغییر کرده و تا حد زیادی جایگزین رویکردهای سنتی شده است. البته آژانس دیجیتال مارکتینگ اپروچ در مطلبی به بررسی شباهتها و تفاوتهای روش بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ پرداختهایم.
با توجه به این که دیجیتال مارکتینگ یک حوزه چند پلتفرمی بسیار گسترده است، کشف مجموعه مناسبی از تکنیک های بازاریابی دیجیتال که متناسب با مدل کسب و کار خاص شما باشد، اغلب دشوار به نظر میرسد. از این رو، این مقاله شما را با سودمندترین و نتیجهگراترین تکنیکهای بازاریابی دیجیتال آشنا میکند که باید در استراتژی بازاریابی خود به تسلط و اجرای آنها فکر کنید.
در ادامه به تکنیکهای برتر بازاریابی دیجیتال اشاره میکنیم.
برای بازاریابی دیجیتال، محتوا باید به عنوان محصول اصلی در نظر گرفته شود که شما به مخاطبان خود ارائه میدهید. از این رو، باید به درستی بهینه سازی شود تا موتورهای جستجو مانند گوگل آن را به درستی تفسیر کنند و برند شما را برای مشتریان شما قابل مشاهده کنند. بنابراین، این مسئله معمولا به عنوان بهینه سازی موتورهای جستجو نیز شناخته میشود. هر استراتژی بازاریابی نیاز به تسلط بر سئوی اصلی دارد، زیرا محتوای بسیار بهینه شده همیشه در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالاتر از محتوای غیربهینه قرار میگیرد. نکته کلیدی این است که از کلمات کلیدی مرتبطی استفاده کنید که مخاطبان شما به احتمال زیاد در اینترنت جستجو میکنند. لازم نیست این موضوع ترسناک یا پیچیده به نظر برسد. این مسئله صرفا در مورد نوشتن محتوای عالی است که به مشتریان فعلی و بالقوه شما مربوط میشود و میتواند آنها را جذب کند. این روش فضای مناسبی را برای رتبهبندی SEO شما باز میکند و افراد بیشتری را برای دیدن و خرید محصولات و خدمات شما دعوت میکند.
اگرچه محتوا یکی از مهمترین داراییهای هر کسبوکار به شما میآید اما باید توجه داشت که داشتن یک وبسایت مناسب نیز بسیار حائز اهمیت است. حتی اگر شما در شبکههای اجتماعی فعالیت مناسبی داشته باشید باز هم نیاز به یک وبسایت خوب و مناسب دارید تا بتوانید از مشتریان خود پشتیبانی کند. نکاتی که باید به آن توجه کنید چند مورد محدود است، به عنوان مثال سرعت بارگزاری یکی از مهمترین پارامترهاست. کیفیت طراحی گرافیکی یکی دیگر از پارامترهاست که باید به آن توجه داشته باشید. دسترسی راحت کاربران به محصولات و خدمات شما نیز یکی دیگر از شاخصهاست که باید به آن دقت داشته باشید.
پیشتر در مورد بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجوگر صحبت کردیم. اما تکنیک دیگری در حوزه بازاریابی دیجیتال وجود دارد که با استفاده از موتورهای جستجوگر میتوانید کسبوکار خود را در معرض دید کاربران قرار دهید. یکی از این تکنیکها تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجوگر است. موتورهای جستجوگر مانند گوگل امکانات تبلیغاتی در اختیار کاربران قرار میدهد. البته شما میتوانید از جستجو در اپلیکیشن گوگل پلی استور هم استفاده کنید و در این اپلیکیشن تبلیغات مربوط به کسبوکار خود را انجام دهید. در شرایط کنونی ایران توسط گوگل تحریم شده است و برای استفاده از امکانات گوگل باید با آژانسهای دیجیتال مارکتینگ مانند آژانس دیجیتال اپروچ در ارتباط باشید تا بتوانید از این امکانات استفاده کنید.
یکی دیگر از تکنیکهایی که میتوان از آن استفاده کرد ثبت کسبوکار روی گوگل مپ (نقشه گوگل) است. البته ثبت اطلاعات کسبوکار در ایران توسط گوگل تحریم شده است اما با این امکان میتوانید کسبوکار خودتان را بر مشتریان بالقوهای که از نظر موقعیت جغرافیایی نزدیک شما هستند معرفی کنید. در حال حاضر میتوان برخی از اطلاعات کسبوکارها را در گوگل ثبت کرد. اگر در این حوزه نیاز به مشاوره داشتید میتوانید با مشاوران آژانس دیجیتال اپروچ در ارتباط باشید. ثبت کسبوکار در گوگل کمک میکند که کاربرانی که شما را جستجو میکنند اطلاعاتی نظیر موقعیت جغرافیایی شما، اطلاعات تماس شما، وب سایت شما، ساعات کاری شما و نظراتی که کاربران در مورد کسبوکار شما دادهاند را مشاهده کنند و این امکان به کاربران شما امکان اعتماد بیشتر را میدهد.
بازاریابی مجدد یا ریتارگتینگ یکی دیگر از تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ است که به شما کمک میکند مخاطبان مرتبطتر با کسبوکارتان را بیابید. این روش به این سبک کار میکند که برخی پلتفرمها اطلاعات مربوط به کسبوکارها را ذخیره میکند، ردپای کاربران ذخیره شده و تبلیغات شما به کاربرانی که با کسبوکارتان مرتبط است نمایش داده میشود. به عنوان مثال اگر شما در حوزه فروش آنلاین کتاب فعالیت میکنید، تبلیغات شما فقط به کاربرانی که قبلا در مورد موضوع کتاب جستجویی انجام دادهاند و یا قبلا به سایت شما سر زدهاند نمایش داده میشود. به این ترتیب شما مخاطب هدف مرتبط با کسبوکارتان را مد نظر قرار میدهید. و تبلیغ برای این گروه از مخاطب میتواند به نتایج مناسبتری ختم شود.
رسانههای اجتماعی بدون شک امروزه محبوبترین مکان برای بازاریابی دیجیتال هستند. رسانههای اجتماعی مخاطبان انبوه بسیار زیادی دارند و از آنجایی که میتوان به این مخاطبان به صورت فیلترشدهای دسترسی داشت این امکان را به کسبوکار شما میدهند که بتوانید برای تبلیغات خود از آنها استفاده کنید. این پلتفرمها یکی از مکانهایی هستند که میتوانید افراد با هر سن و علاقهای را پیدا کنید. بنابراین، شما میتوانید به مخاطب مد نظرتان به راحتی دسترسی داشته باشید. تبلیغات هدفمند در رسانههای اجتماعی برای بسیاری از کسبوکارها مانند معجزه عمل میکند. کسبوکارهایی که تا قبل از این تبلیغات انبوه و غیردیجیتالی را تجربه کردهاند، این روزها میتوانند با استفاده از رسانههای اجتماعی تبلیغات هدفمند انجام 0دهند و نتیجه بهتری بگیرند.
یکی دیگر از تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی است. ایمیلها در بسیاری از کسبوکارها میتوانند یکی از بهترین راههای ارتباطی با مخاطبان و مشتریان باشند. در بسیاری از کشورها و براساس نتایج بدست آمده از تحقیقات انجام شده، بازاریابی ایمیلی نرخ بالاتری از تبدیل سرنخ به مشتری داشته است. در واقع ایمیلها کارآمدتر از دیگر تکنیکها بودهاند. از طرف دیگر بازاریابی ایمیلی بسیار مقرونبهصرفه است و شما میتوانید با هزینه بسیار پایین تعداد بسیار زیادی از مخاطبان را هدف قرار دهید. البته استفاده از این تکنیک کار سادهای نیست و برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از بازاریابی ایمیلی بدست آورید، نیاز است طراحی ایمیل یا ایمیلهای سریالی را چه از نظر بصری چه از نظر متنی با دقت بالا تهیه کنید. از نظر زمانبندی نیز باید ایمیلها با دقت بالایی ارسال شوند و وقفه بین ارسال ایمیلها باید به حدی باشد که نه خیلی کوتاه باشد که در ذهن مخاطب شکل اسپم به خود بگیرد و نه آنقدر طولانی باشد که کاربر شما را فراموش کرده باشد.
با افزایش سرعت اینترنت، ویدیوها یکی از پرطرفدارترین محتواهای دیجیتال هستند. ویدیوها میتوانند اطلاعات را سادهتر و سریعتر در اختیار مخاطبان قرار دهند و این مسئله باعث شده که پلتفرمهای ویدیویی بسیار زیادی در فضای دیجیتال فعال شوند. تبلیغت نمایشی ویدیویی امروزه به عنوان یکی از کاربردیترین تکنیکهای بازاریابی دیجیتال شناخته میشود. یوتیوب به عنوان بزرگترین کانال ویدیویی دنیا فضای بسیار مناسبی را در اختیار کاربران در سراسر جهان قرار میدهد. البته با توجه به فیلتر بودن یوتیوب نمونههای ایرانی میتواند جایگزین مناسبی برای کسبوکارهای ایرانی باشد. در عین حال اگر نیاز به تبلیغات روی یوتیوب هستید میتوانید با کارشناسان آژانس دیجیتال اپروچ در ارتباط باشید.
ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران و سراسر جهان بسیار بالاست. در کشور ما در سالهای اخیر با حضور گوشیهای هوشمند و بهینهسازی زیرساخت اینترنت همراه، مردم مدت زمان زیادی را در فضای گوشی تلفن همراه خود حضور دارند. این موقعیت مناسبی است که بتوان تبلیغات کسبوکارها را در این فضا به کاربران نمایش داد. روشهای متنوعی برای تبلیغات در گوشی تلفن همراه وجود دارد. به عنوان مثال شما میتوانید از تبلیغات پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید تا تبلیغات خود را به جمعیت انبوهی روی گوشی تلفن همراه نمایش دهید. همچنین میتوانید از تبلیغات بر روی اپلیکیشنهای تلفن همراه برای معرفی کسبوکار خود استفاده کنید. تبلیغات کلیکی روی وبسایتهای گوشی تلفنهمراه نیز یکی دیگر از راهکارهای بازاریابی موبایلی است.
شبکههای اجتماعی، فضا و بستری مناسب برای حضور اینفلوئنسرها را فراهم کرده است. اینفلوئنسرهایی که در فضای فیزیکی مطرح بودند و به فضای مجازی کوچ کردهاند و افراد مشهوری که به لطف شبکههای اجتماعی و فضای دیجیتال توانستهاند در دل مردم جای خود را باز کنند. این افراد میتوانند برای معرفی کسبوکار، محصولات و خدمات شما بسیار مناسب باشد. آنها میتوانند محصولات شما را تبلیغ کنند و حتی میتوانند در ازای دریافت پورسانت محصولات شما به فروش برسانند.
افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی مشارکتی یکی دیگر از تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ است که شما میتوانید برای فروش محصولات و خدمات کسبوکار خود از آن استفاده کنید. در این روش افراد محصولات و خدمات شما را معرفی میکنند و در ازای فروشی که برای شما انجام میدهند درصدی از شما دریافت میکنند. این روش میتواند به گسترش فروش شما در فضای دیجیتال کمک کند. بازاریابی مشارکتی گونه جدیدی از بازاریابی نیست اما در فضای دیجیتال این روش بسیار کاربردی و جذاب است و میتوان گفت یکی از روشهای نسبتا نوین بازاریابی محسوب میشود.
اتوماسین بازاریابی یا مارکتینگ اتومیشن آخرین تکنیکی است که در این مطلب در مورد آن صحبت میکنیم. مارکتینگ اتومیشن یکی از جدیدترین تکنیکهای بازاریابی محسوب میشود. در ایران تعداد آژانسهای دیجیتالی که خدمات مارکتینگ اتومیشن را انجام میدهند محدود و انگشتشمار هستند. آژانس دیجیتال اپروچ افتخار دارد به عنوان یکی از فعالان این تکنیک خدمات خود را در حوزه مارکتینگ اتومیشن به کسبوکارها ارائه دهد. در مطلب جداگانه بهطور دقیق در مورد مارکتینگ اتومیشن صحبت کردیم که در بخش بلاگ آژانس دیجیتال اپروچ میتوانید آن را مطالعه کرده و بیشتر با مارکتینگ اتومیشن آشنا شوید. به طور مختصر میتوان گفت مارکتینگ اتومیشن برای کسبوکارهای متوسط و بزرگ بسیار مناسب است و میتوان با استفاده از آن فرایندهای مارکتینگ را به صورت خودکار و اتوماتیک انجام داد.
در این مطلب به بررسی ۱۲ تکنیک دیجیتال مارکتینگ پرداختیم. بسته به کسبوکار شما، خدمات و محصولاتی که ارائه میکنید، مخاطبان و مشتریانی که دارید، و روشهایی که قبلا استفاده کردهاید یا رقبای شما استفاده میکنند، استفاده از یک، چند یا همه این تکنیکها ممکن است مناسب کسبوکارتان باشد. برای مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این تکنیکها میتوانید با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ اپروچ در تماس باشید. همچنین میتوانید مطلب استراتژی دیجیتال مارکتینگ و مطلب دیجیتال مارکتینگ را در بخش بلاگ آژانس دیجیتال اپروچ مطالعه کنید تا اطلاعات دقیقتری در مورد روش انتخاب تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ بدست آورید.
آدرس و شماره تماس
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه