• خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Menu
  • خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Instagram
طراحی وب‌سایت
طراحی وب‌سایت
یکشنبه 11 اردیبهشت‌ 1401
دیجیتایز
دیجیتایز، مرحله اول تحول دیجیتال
یکشنبه 11 اردیبهشت‌ 1401
منتشر شده توسط admin روشن یکشنبه 11 اردیبهشت‌ 1401
دسته‌بندی‌ها
  • مقالات
تگ‌ها
  • ابزارهای مارکتنیگ اتومیشن
  • اتوماتیک
  • اتوماسیون
  • اتوماسیون بازاریابی
  • اتومایشن
  • بازاریابی
  • خودکارسازی مارکتینگ
  • کاربرد
  • کاربرد اتوماسیون بازاریابی
  • کاربرد مارکتینگ اتومیشن
  • مارکتینگ
  • مارکتینگ اتومیشن
Marketing-Automation

Marketing-Automation

مارکتینگ اتومیشن چیست؟

مارکتینگ اتومیشن از ترکیب مارکتینگ و اتومیشن تشکیل شده است. با بررسی تک‌تک این کلمات می‌توان مفهوم دقیق مارکتینگ اتومیشن را درک کرد. 

مارکتینگ که در فارسی به بازاریابی ترجمه شده است به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که سازمان‌ها، برندها و کسب‌وکارها برای معرفی و فروش محصولات خود به مخاطبان و مشتریان بالقوه به کار می‌گیرند تا بتوانند آن‌ها را متقاعد کنند که محصولات و خدمات‌شان مناسب مشتریان است.

معنی و مفهوم اتومیشن یا به فرانسه اتوماسین هم سال‌هاست که در کشور ما ایران جا افتاده است. هر وقت صحبت از اتومیشن است یعنی کارهایی که قبل‌تر افراد به صورت دستی و انسانی انجام می‌دادند توسط سیستم و به صورت اتوماتیک انجام شود.

از ترکیب دو عبارت مارکتینگ و اتومیشن، عبارت مارکتینگ اتومیشن شکل گرفته است. در ادامه این مطلب به صورت دقیق با مفهوم مارکتینگ اتومیشن و کاربردهای آن آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

مارکتینگ اتومیشن چگونه کار می‌کند؟

مارکتینگ اتومیشن از نرم‌افزارهایی برای خودکارسازی فرایندهای مارکتینگ استفاده می‌کند. واحدهای مارکتینگ سازمان‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند برخی از فرایندهای تکراری خود مانند ارسال ایمیل، ارسال پست پیام در رسانه‌های اجتماعی و حتی بخشی از کمپین‌های تبلیغاتی خود را اتوماتیک کنند. مارکتینگ اتومیشن نه فقط به خاطر افزایش کارایی بلکه به خاطر ایجاد یک تجربه شخصی‌سازی شده برای مشتری حائز اهمیت است. فناوری‌های مارکتینگ اتومیشن به سریع‌تر و آسان‌تر شدن کارها کمک می‌کنند. بنابراین شما با بکارگیری نرم‌افزارهای مارکتینگ اتومیشن بسیاری از فعالیت‌های تبلیغاتی شرکت را به صورت اتوماتیک انجام دهید.

مارکتینگ اتومیشن چه کاری می‌تواند برای کسب‌وکار شما انجام دهد؟

وقتی به کسب‌وکارهای مختلف نگاه می‌کنیم اکثر آن‌ها با یک چالش مشترک مواجه هستند. اینکه چطور بتوانند برای کسب‌وکار خود مشتریان بالقوه و سرنخ پیدا کنند و مهم‌تر از آن چطور بتوانند مشتریان قبلی خود را حفظ کنند.

چالش دیگری که برای بسیاری از کسب‌وکارها پیش می‌آید، حجم بالای مشتریان است. حالا چرا کسب‌وکارها زمانی که تعداد مشتریان آن‌‌ها زیاد می‌شود با چالش روبرو می‌شوند. پاسخ ساده است، آن‌ها نمی‌دانند که چطور می‌توانند پیام‌های مناسب و متناسب با هر مشتری را برای اون ارسال کنند. این چالش زمانی مهم‌تر می‌شود که بین مشتریان تنوع زیادی وجود داشته باشد. فرض کنید مشتریانی دارید که هر روز به وب‌سایت شما سر می‌زنند و مشتریانی دارید که بعد از ثبت‌نام در وب‌سایت شما و ثبت اولین تا به امروز دیگر به سایت سر نزده‌اند. اگر یک پیام را برای هر دو دسته ارسال کنید ممکن است برای یک گروه خوشایند به نظر نرسد. مارکتینگ اتومیشن به شما کمک می‌کند که داده‌های موجود از مشتریان را دسته‌بندی کنید.

اکثر کسب‌وکارها مارکتینگ اتومیشن را یک ابزار معمول می‌دانند که برای افزایش سرنخ‌ها و مدیریت ایمیل‌های تکراری ایده‌آل به نظر می‌رسد. در حالی که مارکتینگ اتومیشن می‌تواند فرایند ایمیل مارکتینگ را مدیریت کرده و آن‌ را آسان کند. 

مارکتینگ اتومیشن باید در طول چرخه عمر مشتری مستقر شود. از همان لحظه اول ارتباط مشتری شما با کسب‌وکارتان تا بعد از خرید و تجربه استفاده از محصول یا خدمت شما، مارکتینگ اتومیشن باید با مشتریان شما در تعامل باشد. این تعامل می‌تواند به ایجاد یک رابطه سالم و طولانی مدت با مشتری کمک کند. به‌طور‌کلی مارکتینگ اتومیشن سه مزیت اصلی برای کسب‌وکار شما به ارمغان می‌آورد:

شخصی‌سازی تجربه‌کاربری

یکی از مزیت‌های مهم مارکتینگ اتومیشن شخصی‌سازی تجارب کاربری است. اما این مسئله چه مفهومی دارد؟ هر فردی از هر نقطه تماسی که با کسب‌وکار شما آشنا می‌شود در حال به جای گذاشتن داده‌هایی است که وجود این داده‌ها می‌تواند به شما کمک شایانی کند. اما ثبت و ضبط دستی این داده‌ها کاری ناممکن است. فرض کنید در روز افراد زیادی از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند اینکه هر کدام از آن‌ها از کجا به سایت وارد شده‌‌اند،‌ چه مسیری را طی کرده‌اند و چطور خارج شده‌اند مسئله مهمی است که می‌تواند به تصمیم‌گیری شما کمک کند. مارکتینگ اتومیشن می‌تواند به شما کمک کند که افراد را دسته‌بندی کنید، و مشخص کنید برای هر کدام از این دسته‌بندی‌ها چه سناریویی باید اجرا شود. به عنوان مثال همه افرادی که وارد صفحه خرید شده‌اند ولی از آن خارج شده‌اند بعد از دو روز یک کد تخفیف دریافت کنند. این فعالیت را می‌توانید به صورت دستی انجام دهید ولی اگر تعداد این سناریوها زیاد شود امکان انجام دستی آن وجود ندارد. ابزارهای مارکتینگ اتومیشن به شما کمک می‌کنند که سناریوهای مختلف را در نظر بگیرید و در سیستم مشخص کنید که برای هر سناریو چه اتفاق مارکتینگی به صورت خودکار باید انجام شود. اگر بتوانید مسیرهای کاربران را رصد کنید، می‌توانید فرایندهای مرتبط به جذب، نگهداشت و وفاداری مشتریان را با استفاده از مارکتینگ اتومیشن مدیریت کنید. در واقع شما می‌توانید تشخیص دهید که چه محتوایی برای مشتریان شما کارآمدتر است و چطور می‌توانید محتوای بهتری را به کاربران خود پیشنهاد دهید تا جذب شما شوند. 

ساده‌سازی فرآیندها

فرایندهای مارکتینگ و تبلیغات از ساده تا پیچیده دسته‌بندی می‌شوند. بسیاری از فرایندها، به صورت دستی انجام می‌شود، ولی با استفاده از مارکتینگ اتومیشن می‌توانید تمامی فرایندهای مارکتینگ و تبلیغات خود را به صورت اتوماتیک انجام دهید. در روش سنتی بخش‌های مختلف سازمان به صورت سیلوهای جدا از هم شکل می‌گرفتند. در واقع هر کدام از واحدهای سازمان به نحوی داده‌ها و اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری می‌کنند ولی ارتباط بین این واحد‌ها برقرار نیست. 

با استفاده از مارکتینگ اتومیشن شما می‌توانید فرایندهایی را طراحی کنید که داده‌ها و اطلاعات همه بخش‌ها در یک مرکز جمع‌آوری شود و براساس تحلیل این داده‌ها بتوانید فرایندهای مارکتینگ خود را به صورت اتوماتیک فعال کنید. 

به عنوان مثال ممکن است اطلاعات مربوط به ثبت‌نام افراد در سایت در واحد فنی وجود داشته باشد و اطلاعات خرید هر کاربر در بخش فروش وجود داشته باشد. با استفاده از مارکتینگ اتومیشن می‌توانید این دو منبع داده‌ای را به هم وصل کنید و براساس ویژگی‌های مخاطبین پیام‌های مناسب ارسال کنید.

داده‌ها و تجزیه و تحلیل یکپارچه

داده‌های کسب‌وکار و داده‌های مارکتینگ می‌توانند در کنار هم قدرت بسیار زیادی را برای کسب‌وکار شما به ارمغان آورند. فرض کنید کسب‌وکار شما در حوزه فروش آنلاین محصولات ورزشی است. داده‌های کسب‌وکار به شما نشان می‌دهند که میزان فروش شما در چه فصولی بیشتر است. چه افرادی بیش از یک بار محصول شما را خریداری کرده‌اند و اطلاعات دیگری از این دست را می‌توانید از داده‌های کسب‌وکار بدست آورید. اما از طرف دیگر مارکتینگ هم داده‌های ارزشمندی را در اختیار کسب‌وکار شما قرار می‌دهند. به عنوان مثال ممکن است داده‌های مارکتینگ به شما نشان دهند که سن افرادی که به سایت شما سر می‌زنند چقدر است؟ سطح مالی، اجتماعی، اقتصادی مخاطبان شما چگونه ست؟ و اطلاعات دیگری از این دست را می‌توانید بدست آورید. 

مارکتینگ اتومیشن به شما کمک می‌کند که انواع سناریوهای ممکن ترکیبی بین داده‌های مارکتینگ و داده‌های کسب‌وکار را بررسی و طراحی کنید. به عنوان مثال مشخص کنید که افرادی که سطح مالی متوسط دارند در ابتدای ماه پیامکی حاوی کد تخفیف دریافت کنند. این فقط یک نمونه از سناریوهایی است که می‌تواند برای کسب‌وکار شما مطرح باشد. 

چگونه از مارکتینگ اتومیشن بیشترین بهره را ببرید؟

در بهترین حالت، مارکتینگ اتومیشن ترکیبی از نرم افزار، استراتژی و مشتری‌مداری است. مارکتینگ اتومیشن به شما امکان می‌دهد با محتوای بسیار شخصی‌شده و مفید، مشتریان بالقوه را پرورش دهید تا به مشتریان خوشحال و حامیان وفادار تبدیل شوند.

برای استفاده حداکثری از مارکتینگ اتومیشن، کسب‌وکارها باید مارکتینگ اتومیشن را در سراسر فرایندهای کسب‌وکار جاری و ساری کنند تا از جزیره‌ای شدن فعالیت‌ها جلوگیری شود و همه بخش‌ها و تیم‌ها بتوانند به صورت یکپارچه فعالیت کنند. ابزارهای مارکتینگ اتومیشن به تنهایی ارزش خاصی ندارند و این نگرش مدیران و وجود نیروهای باهوش و خلاق است که می‌تواند مارکتینگ اتومیشن را موفق کند.

با تمرکز بر سفر مشتری به جای نیازهای کسب‌وٰکار نیازهای مشتری را مد نظر قرار دهید. نقاط تماس بالقوه را شناسایی کنید. شما باید نقاط تماسی را شناسایی کنید که مارکتینگ اتومیشن بتواند داده‌های آن را رصد کند. به این ترتیب می‌توانید اطلاعات جامعی را از مشتریان خود جمع‌آوری کنید.

با استفاده از یک CRM که با نرم افزار ارتباط با مشتری است فعالیت‌های کسب‌وکار شما یکپارچه می‌شود، مخاطبین سازماندهی می‌شوند، بنابراین هر اقدامی که مشتری انجام می‌دهد به عنوان نقطه داده تعاملی در فرایندها ردیابی می‌شود.

از این نقاط داده برای اتصال مشتریان به مرحله بعدی سفرشان استفاده کنید.

یک استراتژی مارکتینگ اتومیشن عالی، تیم‌های شما را با اولویت‌بندی وظایف و تسریع در دستیابی همگام‌سازی می‌کند. سوابق تماس می‌تواند در اختیار تیم بازاریابی قرار گیرد تا زمانی که سرنخ ایجاد می‌شود، آماده تماس با فروش باشد، در این مرحله سیستم مارکتینگ اتومیشن می‌تواند به اکانت‌ها اطلاع دهد که سر نخ جدیدی فعال شده است. هنگامی که مشتری خرید می‌کند، پیامکی به همه افراد درگیر در این فرایند در سازمان ارسال می‌شود تا آن‌ها در جریان قرار بگیرند که مشتری جدید خریدی را انجام داده است. این فرآیند نه تنها یکپارچه و کارآمد است، بلکه یک رابطه بلندمدت بین مشتری و کسب و کار ایجاد می‌کند. با این داده‌ها و اطلاعات شما و تیم‌تان خیلی سریع‌تر در جریان اتفاقات داخل مجموعه قرار می‌گیرید.

اگر شما هم به دنبال دریافت خدمات مارکتینگ اتومیشن هستید با کارشناسان اپروچ در تماس باشید. در بخش نظرات می‌توانید تجارب خود را در مورد استفاده از ابزارهای مارکتینگ اتومیشن برای آژانس دیجیتال اپروچ بنویسید.

Share
18
admin
admin

مطالب مرتبط

گوگل بارد

گوگل بارد

دوشنبه 1 اسفند‌ 1401

گوگل بارد چیست؟ بارد رقیب چت جی‌ پی تی


مطالعه بیشتر
openai

openai

سه شنبه 18 بهمن‌ 1401

ChatGPT OpenAI انقلابی در تجربه چت مبتنی بر هوش مصنوعی


مطالعه بیشتر
چت جی پی تی

ChatGPT

یکشنبه 16 بهمن‌ 1401

چت جی‌پی‌تی چیست؟ ChatGPT چه کاربردی دارد؟


مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تماس باشید.

آژانس دیجیتال اپروچ

آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

ایمیل:

info@approachagency.ir

approachagency.ir@gmail.com

989369328864+

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه

Linkedin Instagram

Copyright 1402 © All rights Reserved. Design by Approach Agency