• خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Menu
  • خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Instagram
برون‌سپاری
برون‌سپاری چیست و چه مزایایی دارد
شنبه 15 مرداد‌ 1401
استراتژی-محتوا
استراتژی محتوا چیست؟
شنبه 15 مرداد‌ 1401
منتشر شده توسط admin روشن شنبه 15 مرداد‌ 1401
دسته‌بندی‌ها
  • مقالات
تگ‌ها
  • خدمات کانتنت رایتینگ
  • کانتنت رایتینگ
  • کپی رایتینگ
کپی‌رایتینگ یا کانتنت رایتینگ

کپی‌ رایتینگ و کانتنت رایتینگ چیست؟

محتوا نویسی

این روزها اصطلاح کپی رایتینگ باب شده و هر جا را که نگاه می‌کنید پر است از آگهی‌های استخدام کپی رایتر، اما واقعیت چیست؟ آیا کپی‌رایتینگ و کانتنت‌رایتینگ دو مفهوم یکسان است؟ آیا این دو مفهوم به درستی به جای یک‌دیگر استفاده می‌شوند؟ آیا تفاوتی بین این دو مفهوم وجود ندارد؟ برای دریافت پاسخ این سوالات بهتر است تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

کپی ‌رایتینگ یا کانتنت رایتینگ

دو عبارت کپی‌رایتینگ (Copywriting) که در فارسی به تبلیغ‌نویسی معروف است، و کانتینت‌رایتینگ (Content Writing) که در فارسی به محتوانویسی مشهور است دو مفهوم متفاوت هستند. در تبلیغ‌نویسی (کپی‌رایتینگ) مقدار محتوا محدود و تمرکز نویسنده روی معرفی محصول یا خدمت کسب‌وکار است. اما در محتوانویسی (کانتنت رایتینگ) مقدار محتوا زیاد و تمرکز روی ترغیب پنهان به همراه توضیحات کامل محصول یا خدمت است. در واقع می‌توان گفت اگرچه هر دو مفهوم برروی محصول و خدمت و معرفی آن به مخاطب تمرکز دارند اما رویکرد آن‌ها با هم متفاوت است.

کپی‌ رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ یک اصطلاح مرسوم در بازاریابی است. این کلمه از ترکیب دو کلمه کپی و رایتینگ تشکیل شده است. بخش اول به مفهوم دورتر کلمه کپی اشاره می‌کند یعنی بازاریابی، و رایتینگ به مفهوم اولیه خود اشاره دارد یعنی نوشتن، در مجموع نوشتن محتوای تبلیغاتی با هدف جذب و ترغیب مخاطب به انجام یک عمل را کپی رایتینگ می‌گویند.
آژانس‌های تبلیغاتی به‌طورمعمول کپی‌رایترها را به عنوان بخشی از یک تیم خلاق استخدام می‌کنند. این افراد با مدیران هنری یا مدیران خلاق و یا افرادی که در این حوزه تخصص دارند کار می‌کنند و در کنار خلاقیت و طراحی بصری با متن کمک می‌کنند مفاهیم بهتر و راحت‌تر به مخاطب هدف منتقل شود. در تبلیغات بصری نقش کپی رایترها پر رنگ است. آن‌ها با نوشتن متن‌های کوتاه و اثربخش به بهتر دیده شدن تبلیغات بصری کمک می‌کنند. به‌طورمعمول کپی‌رایترها با استفاده از دانشی که از مخاطب هدف و از مشتری بدست می‌آورند متن تبلیغاتی را می‌نویسند. عنصر خلاقیت در کپی‌رایتینگ بسیار حائز اهمیت است و افرادی که به عنوان کپی‌رایتر فعالیت می‌کنند باید بتوانند ساده‌، روان، قابل فهم و تاثیرگذار بنویسند. متن روی بیلبردها یا روی پاکت‌ها و بسته‌بندی‌های محصولات یا بنرهای تبلیغاتی دیجیتال، نمونه‌های خوبی برای کپی رایتینگ است.
برخی از کسب‌وکارها از کپی‌رایترهای داخلی برای تبلیغ‌نویسی محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند ولی بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل تخصصی بودن این حوزه، از برون‌سپاری استفاده می‌کنند. اگر قصد دارید بیشتر درباره برون‌سپاری بدانید می‌توانید به مطلب برون‌سپاری که در بلاگ آژانس اپروچ منتشر شده است سر بزنید.
تیم محتوای آژانس اپروچ در حوزه کپی‌رایتینگ فعال بوده و تا کنون تجربه فعالیت با کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک را داشته، بنابراین می‌تواند مشاور خوبی برای فعالیت‌های کپی‌رایتینگ کسب‌وکار شما باشد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کانتنت رایتینگ چیست؟

تولید محتوای متنی که به‌طور عمده به صورت متن‌های بلندتر نسبت به کپی‌رایتینگ انجام می‌شود را کانتینت رایتینگ می‌نامند. شباهت‌های زیادی بین این دو وجود دارد اما یک تفاوت آشکار نوع رویکرد محتوای تولیدی است. در کانتنت رایتینگ نویسنده خود را به تعداد کم کلمات محدود نمی‌کند. بدین ترتیب محتوای تولید شده به عنوان کانتنت رایتینگ محتوای به‌ نسبت بلندتر است. دید نویسنده در این سبک ایجاد ارتباط با کاربر به وسیله ارائه توضیحات تفضیلی است. در واقع زمانی که شما در مورد محصول یا خدمتی توضیحات کافی و وافی به مشتری می‌دهید در حال انجام کانتنت رایتینگ هستید. کانتنت رایترها به جزییات بیشتری توجه می‌کنند و سعی در توصیف آن‌ها دارند. محتوای متنی بلاگ نمونه خوبی برای کانتنت رایتینگ است. در واقع شما در بخش بلاگ سایت سعی می‌کنید کاربران را با جزییات محصولات و خدمات خود آشنا کنید. چالشی که در کانتنت رایتینگ مطرح است این است که بسیاری از نویسندگان تخصص خاص حوزه کسب‌وکار شما را ندارند و از طرف دیگر افرادی که در کسب‌وکار شما مشغول به کار هستند و تخصصی کار می‌کنند توانایی نگارش متن‌های بلند و تاثیرگذار را ندارند. بسیاری از کسب‌وکارها برای این بخش از نیاز خود   خدمات مشاوره‌ای    را انتخاب می‌کنند. در این حالت مشاوران (آژانس اپروچ) به شما کمک می‌کنند تا با استفاده از دانش پنهان سازمان خود که در دل افراد سازمان نفهته است محتوای متنی مناسبی را ایجاد کنید. اگر نیازمند چنین خدماتی هستید با مشاوران آژانس دیجیتال اپروچ در تماس باشید.

انواع کپی‌رایتینگ

کپی‌رایتینگ گونه‌های متنوعی دارد که هر یک دارای تعریف و ویژگی‌های خاص خود هستند. موضوع انواع کپی‌رایتینگ از حوصله این مطلب خارج است و در این مطلب به بیان انواع آن بسنده می‌کنیم.
1. کپی‌رایتینگ وب‌سایت
2. کپی‌رایتینگ محصول
3. کپی‌رایتینگ B2B
4. کپی‌رایتینگ B2C
5. کپی‌رایتینگ تبلیغات
6. کپی‌رایتینگ شبکه‌های اجتماعی
اگرچه بیان تعریف هر یک از موارد بیان شده می‌تواند به تفکیک بیشتر آن کمک کند اما باید گفت تمامی موارد بالا وجه مشترک ترغیب مخاطبان به انجام یک عمل در راستای اهداف کسب‌وکار را دارا هستند.

انواع کانتنت‌رایتینگ

بسیاری از افراد و دیدگاه‌های مطرح در حوزه تولید محتوا کپی ‌رایتینگ را به عنوان زیرمجموعه کانتنت رایتینگ در نظر می‌گیرند. با این حال بسیاری دیگر این نظر را رد می‌کنند. یکی از تقسیم‌بندی‌های استاندارد در زمینه کانتنت رایتینگ و انواع آن به شرح زیر است.
1. کپی‌ رایتینگ
2. سئو رایتینگ
3. رایتینگ مهمان (مشخص شدن نویسنده الزامی نیست)
4. تکنیکال رایتینگ
5. ایمیل رایتینگ
6. سوشال مدیا رایتینگ
در تمامی این موارد حجم به نسبت بالاتر از کپی‌رایتینگ مهم است.

جمع‌بندی 

محتوای متنی از هر نوعی، کپی‌ رایتینگ یا کانتنت رایتینگ می‌تواند در افزایش آگاهی مخاطب از برند شما افزایش دهد. کسب‌وکارهای موفق سعی دارند توازن بین محتوای متنی و بصری را رعایت کنند. در واقع وجود متن کمک می‌کند تا شما مفاهیم مد نظرتان را سریع‌تر و راحت‌تر به مخاطب منتقل کنید. این مسئله برای رسیدن به اهداف هر کسب‌وکاری لازم و ضروری است که بتواند با استفاده از متن مناسب اطلاعات محصولات و خدمات خود را به مخاطب منتقل کند. اگرچه در ظاهر نگارش محتوا کار ساده‌ای است اما دانش در مورد نیاز کسب‌وکار و نیاز مخاطب هدف و رعایت لحن و بیان محتوا می‌تواند کار پیچیده‌ای باشد. اگر شما هم نیازمند دریافت چنین خدماتی هستید مشاوران آژانس دیجیتال اپروچ آماده پاسخ‌گویی به نیاز شما هستند.یا

Share
11
admin
admin

مطالب مرتبط

گوگل بارد

گوگل بارد

دوشنبه 1 اسفند‌ 1401

گوگل بارد چیست؟ بارد رقیب چت جی‌ پی تی


مطالعه بیشتر
openai

openai

سه شنبه 18 بهمن‌ 1401

ChatGPT OpenAI انقلابی در تجربه چت مبتنی بر هوش مصنوعی


مطالعه بیشتر
چت جی پی تی

ChatGPT

یکشنبه 16 بهمن‌ 1401

چت جی‌پی‌تی چیست؟ ChatGPT چه کاربردی دارد؟


مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تماس باشید.

آژانس دیجیتال اپروچ

آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

ایمیل:

info@approachagency.ir

approachagency.ir@gmail.com

989369328864+

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه

Linkedin Instagram

Copyright 1402 © All rights Reserved. Design by Approach Agency