با ما در تماس باشید.
آدرس و شماره تماس
989369328864+
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه
استراتژی دیجیتال مارکتینگ طرحی است که به سازمان شما کمک میکند تا از طریق کانالهای بازاریابی که با دقت انتخاب شدهاند، به اهداف خاصی دست یابد. اجرای یک کمپین دیجیتال مارکتینگ بدون داشتن یک استراتژی، مثل حرکت در یک شهر ناشناخته بدون داشتن جیپیاس هست. اگر این طور به مسیر خود ادامه دهید، یعنی بدون دانش از شرایط محیطی در حال گردش و چرخش در شهری هستید که هیچ اطلاعاتی نسبت به آن ندارید.
به احتمال زیاد برای شما هم این مورد پیش آمده که وقتی آدرس را دقیق نمیدانید احتمال اشتباه بسیار زیاد است و ممکن است مسیرهای اشتباه زیادی را طی کنید تا به مقصد برسید. استراتژی مثل یک جیپیاس کسبوکار شما را کمک خواهد کرد که با میزان اشتباهات کمتری به بهترین نتیجه ممکن برسید.
هر سفری نیاز به برنامهریزی دارد و اگر کسبوکار را سفر در نظر بگیریم شما برای این سفر مهم نیاز به برنامهریزی دارید. برای طراحی یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب و کارآمد روشهای متعدد و متنوعی وجود دارد ولی در ادامه آژانس دیجیتال اپروچ به پنج مولفه کلیدی اشاره کرده است.
استراتژی همیشه براساس اهداف مشخص میشود، همانطور که در سفر مقصد مهم است برای کسبوکار هم مقصد و هدف بسیار اهمیت دارد. قرار هست کسبوکار شما به کجا برود و به کجا برسد؟ این یکی از مهمترین سوالاتی است که در تنظیم هدف باید در مورد آن صحبت کرد. هدف میتواند خیلی ساده باشد یا خیلی پیچیده ولی هر چه باشد باید قابل توضیح و اندازهگیری باشد. اگر شاخص عملکردی مشخصی برای کسبوکارتان داشته باشید و بتوانید آن را در مورد یک هدف مشخص اندازهگیری کنید یعنی توانستهاید هدف خود را مشخص کنید.
اجازه دهید یک هدف را با هم بررسی کنیم، افزایش مشتریان، خب این یکی از اهدافی است که خیلی از کسبوکارهای دیجیتال و غیردیجیتال به دنبال آن هستند. شما میتوانید افزایش سرنخ را به عنوان یک شاخص عملکردی مهم در نظر بگیرید.
موضوع بعدی شناخت مخاطب هدف است. همانطور که در سفر به یک کشور جدید بهطور معمول درباره افراد آن کشور و شهر تحقیق میکنید تا بیشتر با آنها آشنا شوید، در سفر کسبوکارتان هم باید به مخاطب هدف فکر کنید. محصول یا خدمتی که قرار است عرضه کنید برای چه افرادی با چه جنسیتی، چه سنی، چه میزان درآمدی و چه طبقه فرهنگی و سیاسی مناسب است؟
شناسایی مخاطب هدف از روشهای متنوعی قابل دسترسی است که از بحث این مطلب خارج است. اما بعد از شناخت مخاطب هدف بهتر میتوان استراتژی دیجیتال مارکتینگ را طراحی کرد.
فقط تعداد کمی از مخاطبان مشتری شما میشوند و تعداد محدودی از مشتریان شما، تبدیل به مشتری ایدهآل خواهند شد. این مسئله باعث شده که شناخت مشتری ایدهآل در طراحی و تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ حائز اهمیت باشد. اگر نتوانید مشتری ایدهآل را شناسایی کنید حتی در صورتی که به مشتری خدمات ارائه کنید ممکن است وجود آن مشتری به صرفه و صلاح کسبوکار شما نباشد.
استراتژی مشخص میکند که چه کاری باید انجام شود و چه کاری انجام نشود. ممکن است در طراحی استراتژی به این نتیجه برسیم که برخی از مشتریان مناسب نیستند و بهتر است به آنها خدمات ارائه نشود.
در سفر اگر بخواهید یک رستوران خوب پیدا کنید به احتمال زیاد از افراد محلی سوال میکنید چرا که احساس میکنید آنها شناخت بیشتری دارند. در کسبوکار هم همینطور است، اگر کسبوکار شما در حوزه آموزش یا فروش محصولات آرایشی و بهداشتی است نیاز دارید افراد خبره در این حوزه را شناسایی کنید و با آنها در ارتباط باشید.
استراتژی دیجیتال مارکتینگ به کسبوکارها کمک میکند بتوانند تصمیم بگیرند که چه مشتریانی را انتخاب کنند و بتوانند به چه مشتریانی نه بگویند.
پیام خود را باید مناسب و متناسب با مخاطبان طراحی کنید. پیامها فقط متن و تصویر نیستند و باید طراحی شوند.
اینکه مخاطبان هدف شما کجای قیف فروش قرار دارند مهم است که از کجا و چطور با آنها وارد مکالمه شوید و پیام خود را انتقال دهید.
پیامها شاید در وهله اول خیلی مناسب به نظر نرسد، استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما کمک میکند با شناخت دقیق هدف خود، شناخت دقیق مخاطب، بررسی رقبا و بررسیهای کیفی و کمی، دانش مناسبی برای طراحی و تدوین پیام داشته باشید که بتواند به دل مخاطب بنشیند.
اگر به دنبال تیم مناسب برای طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ کسبوکار خود هستید، میتوانید از تیم استراتژی آژانس دیجیتال مارکتینگ اپروچ کمک بگیرید.
آدرس و شماره تماس
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه