• خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Menu
  • خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Instagram
استراتژی دیجیتال مارکتینگ
استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟
شنبه 31 اردیبهشت‌ 1401
تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ
تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ چیست
شنبه 31 اردیبهشت‌ 1401
منتشر شده توسط admin روشن شنبه 31 اردیبهشت‌ 1401
دسته‌بندی‌ها
  • مقالات
تگ‌ها
  • تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی سنتی، دیجیتال مارکتینگ، سبک بازاریابی، بازاریابی، مزایای دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی مارکتینگ یا بازاریابی سنتی

تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی چیست؟

بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی

شاید برای شما هم سوال باشد که بازاریابی دیجیتال چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟ از کدام نوع بازاریابی باید استفاده کرد؟ آیا بازاریابی سنتی منسوخ شده یا همچنان می‌توان از آن استفاده کرد؟ این سوالات در ذهن خیلی از فعالان حوزه بازاریابی هست، اگر شما هم یکی از افرادی هستید که این سوالات را در ذهن دارید این مطلب به شما کمک خواهد کرد. ما در این مطلب به صورت جزئی به تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو سبک بازاریابی پرداخته‌ایم.

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

به زبان ساده، دیجیتال مارکتینگ استفاده از کانال‌های دیجیتال مانند وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای ارتباطات و بازاریابی است. اگر برای تبلیغ کار خود از رسانه‌های اجتماعی کمک می‌گیرید یا از وب‌سایت برای معرفی خدمات خود استفاده می‌کنید شما در حال بهره‌بردن از دیجیتال مارکتینگ هستید. دیجیتال مارکتینگ روش‌های متعددی دارد که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد ولی در مورد هر یک از روش‌ها می‌توانید در بلاگ آژانس دیجیتال اپروچ اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بازاریابی سنتی چیست؟

شاید نتوان تعریف مشخصی از بازاریابی سنتی ارائه داد. دلیل اینکه بازاریابی سنتی در هر دوره‌ای معنا و مفهوم خاصی به خود گرفته است. اما در تعاریف امروزی بازاریابی سنتی یعنی استفاده از روش‌های بازاریابی غیردیجیتال برای رسیدن به اهداف بازاریابی کسب‌وکارها، روش‌هایی مانند استفاده از تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد‌ها، تبلیغات چاپی و بسیاری از روش‌های دیگر نمونه‌های از روش‌های بازاریابی سنتی به‌شمار می‌آیند.

بازاریابی سنتی یا بازاریابی دیجیتال

اگرچه شاید این سوال پاسخ قطعی نداشته باشد اما بسیاری از افراد نسل جدید با بازاریابی سنتی مشکل دارند و قدیمی‌ترها با بازاریابی دیجیتال، برخی می‌گویند بازاریابی سنتی قابل اندازه‌گیری نیست و نمی‌توان میزان موفقیت آن را محاسبه کرد، عده دیگر می‌گویند که هیچ تبلیغی مثل تبلیغات سنتی نمی‌تواند بر ذهن مخاطب تاثیرگذار باشد.

مزایای دیجیتال مارکتینگ:

گزینه‌های بیشتر برای تعامل: از طریق کانال‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید به صورت دقیق ببینید که مخاطبان در مورد برند و فعالیت‌های بازاریابی شما چه فکری می‌کنند. اگر تبلیغات شما منتشر شده است، پسندیده شده است و نظرات مثبت زیادی داشته، می‌توانید مطمئن شوید که کاری که انجام داده‌اید درست است.
اندازه‌گیری آسان کمپین‌های دیجیتال: برعکس بازاریابی سنتی، ویژگی‌های ردیابی دیجیتال مارکتینگ بسیار عمیق است. این باعث می‌شود که یادگیری شما برای دور بعدی (براساس استراتژی دیجیتال مارکتینگ تدوین شده) و فعالیت‌های بازاریابی شما بسیار مشخص باشد.

هدف‌گیری هوشمندانه را ممکن می‌سازد: با استفاده از دیجیتال مارکتینگ شما می‌توانید مخاطب هدف را دقیق‌تر هدف‌گیری کنید. در بازاریابی دیجیتال شما به اطلاعات مخاطبان و کاربران دسترسی دارید و می‌توانید کاربران هدف خود را با استفاده از پارامترهای مختلف مانند جنسیت، سن و غیره انتخاب کنید.

معایب:

تبلیغات دیجیتال را می‌توان آزار دهنده دانست: به لحظه ای که در صفحه اصلی اینستاگرام خود مراجعه می‌کنید، فکر کنید و تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که ببینید دوستان این روزها چه کار می‌کنند. سپس آگهی را دریافت می‌کنید که مربوط به یک بیماری است که شب قبل در گوگل جستجو کرده‌اید. مطمئناً باعث می‌شود که شما به‌طور فعال از برندی که هدف‌گذاری هوشمندانه را انجام می‌دهد، بدتان بیاید.
کمتر دائمی هستند: فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ مانند تبلیغات گوگل، بنرها، ایمیل‌های تبلیغاتی یا تبلیغات رسانه‌های اجتماعی می‌توانند ویژگی زودگذر و موقتی داشته باشند. آن‌ها ناملموس هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. اگر مخاطب هدف شما به پیمایش ادامه دهد یا روی صفحه بعدی کلیک کند، تبلیغ شما از صفحه نمایش آن‌ها حذف می‌شود.
به طور مداوم در حال تکامل است: برای اینکه بیشترین بهره را از فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال خود ببرید، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. هر کانال معمولاً به متخصص خود نیاز دارد، از بازاریابی موتورهای جستجو گرفته تا رسانه های اجتماعی، هر کانال به یک حرفه‌ای نیاز دارد تا بهترین سود را به دست آورد. با این حال، یک استراتژی بازاریابی عمومی در رسانه‌های اجتماعی مکانی عالی برای شروع است. برای شروع می‌توانید با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ اپروچ در ارتباط باشید.

جمع‌بندی:

در نهایت هر دو نوع بازاریابی مزایا و معایب خود را دارند، اما نکته کلیدی درک نیازهای بازاریابی خاص شما، در نظر گرفتن بودجه و درک مخاطبان هدف است. کانال‌های بازاریابی سنتی اغلب توسط نسل قدیمی بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند، افرادی که تلویزیون دارند و برای مثال ترجیح می‌دهند روزنامه بخرند. با این حال، بازاریابی دیجیتال به طرز شگفت‌آوری مسیری مناسب برای همه سنین است، البته بسیاری از جوانان نسل جدید بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های آنلاین می‌گذرانند. برای ارتباط با مشاوران ما در حوزه دیجیتال همین حالا از طریق صفحه تماس با ما و یا پرکردن فرم اقدام کنید. مشاوران ما در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

Share
16
admin
admin

مطالب مرتبط

گوگل بارد

گوگل بارد

دوشنبه 1 اسفند‌ 1401

گوگل بارد چیست؟ بارد رقیب چت جی‌ پی تی


مطالعه بیشتر
openai

openai

سه شنبه 18 بهمن‌ 1401

ChatGPT OpenAI انقلابی در تجربه چت مبتنی بر هوش مصنوعی


مطالعه بیشتر
چت جی پی تی

ChatGPT

یکشنبه 16 بهمن‌ 1401

چت جی‌پی‌تی چیست؟ ChatGPT چه کاربردی دارد؟


مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تماس باشید.

آژانس دیجیتال اپروچ

آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

ایمیل:

info@approachagency.ir

approachagency.ir@gmail.com

989369328864+

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه

Linkedin Instagram

Copyright 1402 © All rights Reserved. Design by Approach Agency