با ما در تماس باشید.
آدرس و شماره تماس
989369328864+
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه
شاید برای شما هم سوال باشد که بازاریابی دیجیتال چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟ از کدام نوع بازاریابی باید استفاده کرد؟ آیا بازاریابی سنتی منسوخ شده یا همچنان میتوان از آن استفاده کرد؟ این سوالات در ذهن خیلی از فعالان حوزه بازاریابی هست، اگر شما هم یکی از افرادی هستید که این سوالات را در ذهن دارید این مطلب به شما کمک خواهد کرد. ما در این مطلب به صورت جزئی به تفاوتها و شباهتهای این دو سبک بازاریابی پرداختهایم.
به زبان ساده، دیجیتال مارکتینگ استفاده از کانالهای دیجیتال مانند وبسایتها و رسانههای اجتماعی به عنوان ابزاری برای ارتباطات و بازاریابی است. اگر برای تبلیغ کار خود از رسانههای اجتماعی کمک میگیرید یا از وبسایت برای معرفی خدمات خود استفاده میکنید شما در حال بهرهبردن از دیجیتال مارکتینگ هستید. دیجیتال مارکتینگ روشهای متعددی دارد که در این مطلب به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد ولی در مورد هر یک از روشها میتوانید در بلاگ آژانس دیجیتال اپروچ اطلاعات بیشتری کسب کنید.
شاید نتوان تعریف مشخصی از بازاریابی سنتی ارائه داد. دلیل اینکه بازاریابی سنتی در هر دورهای معنا و مفهوم خاصی به خود گرفته است. اما در تعاریف امروزی بازاریابی سنتی یعنی استفاده از روشهای بازاریابی غیردیجیتال برای رسیدن به اهداف بازاریابی کسبوکارها، روشهایی مانند استفاده از تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، تبلیغات چاپی و بسیاری از روشهای دیگر نمونههای از روشهای بازاریابی سنتی بهشمار میآیند.
اگرچه شاید این سوال پاسخ قطعی نداشته باشد اما بسیاری از افراد نسل جدید با بازاریابی سنتی مشکل دارند و قدیمیترها با بازاریابی دیجیتال، برخی میگویند بازاریابی سنتی قابل اندازهگیری نیست و نمیتوان میزان موفقیت آن را محاسبه کرد، عده دیگر میگویند که هیچ تبلیغی مثل تبلیغات سنتی نمیتواند بر ذهن مخاطب تاثیرگذار باشد.
گزینههای بیشتر برای تعامل: از طریق کانالهایی مانند رسانههای اجتماعی، میتوانید به صورت دقیق ببینید که مخاطبان در مورد برند و فعالیتهای بازاریابی شما چه فکری میکنند. اگر تبلیغات شما منتشر شده است، پسندیده شده است و نظرات مثبت زیادی داشته، میتوانید مطمئن شوید که کاری که انجام دادهاید درست است.
اندازهگیری آسان کمپینهای دیجیتال: برعکس بازاریابی سنتی، ویژگیهای ردیابی دیجیتال مارکتینگ بسیار عمیق است. این باعث میشود که یادگیری شما برای دور بعدی (براساس استراتژی دیجیتال مارکتینگ تدوین شده) و فعالیتهای بازاریابی شما بسیار مشخص باشد.
هدفگیری هوشمندانه را ممکن میسازد: با استفاده از دیجیتال مارکتینگ شما میتوانید مخاطب هدف را دقیقتر هدفگیری کنید. در بازاریابی دیجیتال شما به اطلاعات مخاطبان و کاربران دسترسی دارید و میتوانید کاربران هدف خود را با استفاده از پارامترهای مختلف مانند جنسیت، سن و غیره انتخاب کنید.
تبلیغات دیجیتال را میتوان آزار دهنده دانست: به لحظه ای که در صفحه اصلی اینستاگرام خود مراجعه میکنید، فکر کنید و تنها کاری که میخواهید انجام دهید این است که ببینید دوستان این روزها چه کار میکنند. سپس آگهی را دریافت میکنید که مربوط به یک بیماری است که شب قبل در گوگل جستجو کردهاید. مطمئناً باعث میشود که شما بهطور فعال از برندی که هدفگذاری هوشمندانه را انجام میدهد، بدتان بیاید.
کمتر دائمی هستند: فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ مانند تبلیغات گوگل، بنرها، ایمیلهای تبلیغاتی یا تبلیغات رسانههای اجتماعی میتوانند ویژگی زودگذر و موقتی داشته باشند. آنها ناملموس هستند و به راحتی میتوان آنها را نادیده گرفت. اگر مخاطب هدف شما به پیمایش ادامه دهد یا روی صفحه بعدی کلیک کند، تبلیغ شما از صفحه نمایش آنها حذف میشود.
به طور مداوم در حال تکامل است: برای اینکه بیشترین بهره را از فعالیتهای بازاریابی دیجیتال خود ببرید، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. هر کانال معمولاً به متخصص خود نیاز دارد، از بازاریابی موتورهای جستجو گرفته تا رسانه های اجتماعی، هر کانال به یک حرفهای نیاز دارد تا بهترین سود را به دست آورد. با این حال، یک استراتژی بازاریابی عمومی در رسانههای اجتماعی مکانی عالی برای شروع است. برای شروع میتوانید با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ اپروچ در ارتباط باشید.
در نهایت هر دو نوع بازاریابی مزایا و معایب خود را دارند، اما نکته کلیدی درک نیازهای بازاریابی خاص شما، در نظر گرفتن بودجه و درک مخاطبان هدف است. کانالهای بازاریابی سنتی اغلب توسط نسل قدیمی بیشتر مورد استقبال قرار میگیرند، افرادی که تلویزیون دارند و برای مثال ترجیح میدهند روزنامه بخرند. با این حال، بازاریابی دیجیتال به طرز شگفتآوری مسیری مناسب برای همه سنین است، البته بسیاری از جوانان نسل جدید بیشتر وقت خود را در شبکههای اجتماعی و فعالیتهای آنلاین میگذرانند. برای ارتباط با مشاوران ما در حوزه دیجیتال همین حالا از طریق صفحه تماس با ما و یا پرکردن فرم اقدام کنید. مشاوران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.
آدرس و شماره تماس
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه