با ما در تماس باشید.
آدرس و شماره تماس
989369328864+
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه
الکسا که به عنوان یکی از محصولات آمازون سالها ملاک و معیار بررسی رنکینگ سایتها بود به تازگی به کار خود پایان داده است. اینکه چرا این تصمیم گرفته شده خیلی مهم نیست و مهمتر این است که به جای الکسا چه جایگزینی وجود دارد و این روزها دیجیتال مارکترها و سئوکاران از چه ابزارهایی استفاده میکنند.
الکسا یک وب سایت آنلاین بود که 25 سال خدمات رتبهبندی سایتهای جهان را به کاربران ارائه میداد. شما در این سایت به راحتی با واردکردن نام هر دامین میتوانستید موقعیت آن را بین سایتهای دیگر در کل جهان بررسی کنید.
الکسا به دیجیتال مارکترها و سئوکاران کمک میکرد که بتوانند رنک سایت خود را در هر لحظه بررسی کنند و با ثبت اطلاعات روزانه، ماهیانه و سالیانه، روند پیشرفت یا پسرفت وضعیت سئو سایت را مشاهده کنند.
وبسایت الکسا دات کام از سال 1996 تاسیس شد. شرکت تحلیل و ترافیک وب این سایت را راهاندازی کرد و الکسا آن را خریداری کرد. این شرکت اشتراک جدید را در 8 دسامبر 2021 متوقف کرد و دیگر اشتراکی نفروخت و به مشتریان فعلی خود اعلام کرد که در یک می 2022 بازنشسته خواهد شد و دیگر فعالیت نمیکند.
اما سوال مهم اینجاست که چرا وبسایتی که اینقدر ارزشمندی برای خود و مشتریان خود ایجاد کرده بود به ناگاه متوقف شد. آیا فکرهای بزرگتری پشت این فعالیت است که ما از آن بیخبر هستیم؟ آیا آمازون دیگر توان سرویسدهی ندارد تا الکسا دات کام را زنده نگه دارد؟ یا هیچ کدام این فرضیهها درست نیست و قرار است اتفاق دیگری رخ دهد؟
تنها چیزی که امروز مشخص شده است این است که این تغییر و بستهشدن هیچ تاثیری روی فعالیت دستیار صوتی الکسا نخواهد داشت و همچنان دستیار صوتی الکسا به عنوان رقیب اپل سیری و گوگل اسیستانت فعالیت خواهد داشت.
وقتی یک سایت ارائهدهنده یک خدمت مهم به کار خود پایان میدهد همه به دنبال جایگزین مناسب برای آن هستند. اگرچه تا زمانی که چند ماه از اتمام کار الکسا نگذرد نمیتوان بهطوردقیق جایگزین اصلی آن را مشخص کرد.
براساس پژوهشهای تیم تحقیق و توسعه آژانس دیجیتال اپروچ چند جایگزین برای الکسا وجود دارد که ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
در سال 2008 راهاندازی شد. یک پلتفرم دیجیتال مارکتینگ محبوب با ابزارهای قدرتمند برای تجزیهوتحلیل وبسایت و سئو که مجموعه زیادی از ابزارها را در اختیار تحلیلگران قرار میدهد. این سایت بین دیجیتال مارکترها بسیار مورد اعتماد است و میتواند جایگزین خوبی برای الکسا باشد. البته ناگفته نماند که این سایت پولی است و هزینه اشتراک آن از 119 دلار برای افراد حقیقی تا 449.95 دلار برای کسبوکارهاست.
نکات مثبت Semrush:
دارای ابزار عالی برای بررسی کلمات کلیدی
امکان ردیابی رتبه کلمات کلیدی
امکان ردیابی بکلینکهای سایت
امکان تحلیل سئوی رقبا
نکات منفی Semrush:
هزینه آن بالاست و فقط برای یک نفر است و به ازای هر نفر که بخواهد به اکانت اضافه شود 45 دلار باید پرداخت کنید.
افزونهها و ویژگیهای خاصی که امکان اضافهشدن به ویژگیهای اولیه را دارند بهطورمعمول گران هستند.
برای دسترسی به امکانات اولیه نیز نیاز به یک حسابکاربری دارید.
این سایت یکی دیگر از نامهای شناختهشده در فضای دیجیتال مارکتینگ و جایگزین خوبی برای الکسا در بین کارشناسان سئو است. شما میتوانید از این پلتفرم برای بهینهسازی وبسایت خود، بررسی نحوه عملکرد وبسایت خود در برابر رقبا، جستجوی کلمات کلیدی، پیگیری رتبههای سایت و موارد دیگر مربوط به سئو استفاده کنید. اگر واقعاً میخواهید مجموعه کاملی از ویژگیها را داشته باشید، قیمت از 99 دلار در ماه شروع میشود و برای دسترسی سازمانی تا 999 دلار در ماه باید هزینه کنید.
نکات مثبت Ahrefs:
امکان بررسی کلمات کلیدی در بین 10 موتور جستجوگر
دارا بودن مجموعه داده بسیار غنی
امکان بررسی تاریخچه رتبهبندی کلمات کلیدی
امکان ایجاد اعلان روی رتبه کلماتکلیدی
نکات منفی Ahrefs:
عدم امکان بررسی و تست به صورت رایگان
سختی کار برای مبتدیان
3. Similarweb:
اگر یک وب سایت مقایسه ترافیک وب سایت میخواهید سیمیلاروب همان چیزی است که شما دنبال آن هستید، به عنوان یک متخصص سئو یا یک دیجیتال مارکتینگ بهطورحتم باید سیمیلاروب را تجربه کنید. با استفاده از Similarweb، میتوانید رتبههای جهانی، کشور و دستهبندی وبسایتهای انتخابی خود را به همراه معیارهای ترافیک و موقعیت منطقه جغرافیایی مشاهده کنید. همچنین می توانید رقبای مستقیم را بررسی کنید و رتبهها و نرخ تعامل آنها را با هم مقایسه کنید. اگر هدف اصلی شما برای استفاده از Alexa.com مقایسه ترافیک وب سایت بود، باید Similarweb را به عنوان یک جایگزین توانا در نظر بگیرید.
نکات مثبت Similarweb:
سادگی کار با ابزارها
امکان مقایسه سایتها با یکدیگر
دارا بودن مجموعه دادهای گسترده
نکات منفی Similarweb:
نداشتن اپلیکیشن تلفنهمراه
پلنهای گرانقیمت سازمانی
به هر حال به جز جایگزینهای معرفی شده وبسایتها و پلتفرمهای دیگری نیز وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید. اگر شما هم جایگزین مناسبی میشناسید میتوانید در بخش نظرات با ما و دیگر دنبالکنندگان آژانس اپروچ در میان بگذارید.
آدرس و شماره تماس
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه