• خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Menu
  • خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Instagram
دیجیتالایز
دیجیتالایز، مرحله دوم تحول دیجیتال
یکشنبه 18 اردیبهشت‌ 1401
متاورس
متاورس و دیجیتال مارکتینگ
یکشنبه 18 اردیبهشت‌ 1401
منتشر شده توسط admin روشن یکشنبه 18 اردیبهشت‌ 1401
دسته‌بندی‌ها
  • مقالات
تگ‌ها
  • تحول
  • تحول دیجیتال
  • تغییر
  • دیجیتال
  • دیجیتال ترنسفرمیشن
  • فرایند دیجیتال
  • فرهنگ دیجیتال
  • هویت دیجیتال
دیجیتال ترنسفرمیشن یا تحول دیجیتال​

دیجیتال ترنسفرمیشن یا تحول دیجیتال

مرحله سوم و نهایی چرخه تحول دیجیتال، با نام تحول دیجیتال مطرح است. اما تحول دیجیتال چیست؟ در یک تعریف ساده تحول دیجیتال ادغام فناوری‌های دیجیتال در تمام زمینه‌های کسب‌وکار است که نحوه عملکرد شما و ارائه ارزش به مشتریان را تغییر می‌دهد. 

در ادامه باید گفت که تحول دیجیتال یک تغییر فرهنگ است که سازمان‌ها و کسب‌وکارها را ملزم می‌کند که به طور مداوم وضعیت موجود خود را به چالش بکشند و به دنبال راهکاری برای بهبود آن باشند.

چرا تحول دیجیتال؟

تحول دیجیتال عبارتی است که امروز از هر سخنرانی و نشست و صحبت تخصصی بیرون می‌آید. به نظر می‌رسد سازمان‌ها و کسب‌وکارها بعد از دوران کرونا دیگر به فکر چرایی تحول دیجیتال نیستند. همه مردم و کسب‌وکارها به احتمال زیاد تا امروز درک کرده‌اند که چرا باید تحول دیجیتال شکل بگیرد. تنها چیزی که این روزها هنوز علامت سوال است این است که به‌واقع تحول دیجیتال چیست؟ آیا تغییرات سخت‌افزاری می‌تواند تحول دیجیتال را ایجاد کند؟ آیا تغییر در فرایندها و دیجیتالی شدن آن‌ها می‌تواند تحول دیجیتال را به ارمغان آورد؟ پاسخ منفی است. اگرچه این موارد هم می‌تواند بخشی از تحول دیجیتال باشد اما واقعیت این است که تحول دیجیتال چیزی بزرگ‌تر و عظیم‌تر از این است.

همان‌طور که پیش‌تر صحبت کرده بودیم در مطلب دیجیتایز در مورد سخت‌افزار دیجیتال و در مطلب   دیجیتالایز   در مورد فرایندهای دیجیتال صحبت کردیم. اما تحول دیجیتال به جنبه‌های بیشتری از کسب‌وکار توجه دارد. در تحول دیجیتال به جز ابزارها که باید دیجیتال شوند، فرایندها که باید دیجیتال شوند، نیاز است افراد و فرهنگ کسب‌وکار هم تغییر کند و دیجیتال شود. در ادامه بیشتر در مورد جنبه‌های تحول دیجیتال صحبت خواهیم کرد.

تحویل دیجیتال چیست؟

از آنجایی که تحول دیجیتال برای هر شرکتی متفاوت است، تعیین تعریفی که برای همه صدق کند دشوار است. با این حال، به‌طور‌کلی، تحول دیجیتال را به عنوان ادغام فناوری‌های دیجیتال در تمام زمینه‌های کسب‌وکار که منجر به تغییرات اساسی در نحوه عملکرد کسب‌وکارها و نحوه ارائه ارزش به مشتریان می‌شود، تعریف می‌شود. فراتر از آن، این یک تغییر فرهنگی است.البته این تعریف گاهی تفاوت بسیار زیادی با اهداف کسب‌وکارها دارد. به‌طورمعمول کسب‌وکارها به دنبال ثبات هستند و تغییرات برای آن‌ها جذاب نیست. به‌طورمعمول ما در مقابل تغییرات مقابله می‌کنیم و همین مسئله باعث می‌شود که برای تحول دیجیتال نیز مقاومت‌هایی را در سطح سازمان مشاهده کنیم.

چگونه تحول دیجیتال به کسب‌وکارها کمک می‌کند؟

تحول دیجیتال به جنبه‌های متنوعی از کسب‌وکار توجه می‌کند. افراد، فرایندها، فرهنگ و ابزارها همه و همه در تحول دیجیتال باید تغییر کنند. نکته حائز اهمیت در تحول دیجیتال این است که کسب‌وکارها باید هم به درون سازمان و هم به بیرون سازمان توجه داشته باشند. 

میزان تغییرات در دنیای دیجیتال در بیرون سازمان به حدی زیاد است که سازمان‌ها باید آمادگی اعمال تغییرات در درون سازمان را داشته باشند. این مسئله باعث می‌شود که سازمان‌ها هر روز با چالش‌هایی روبرو شوند. برای اینکه سازمان بتواند به صورت پویا به تغییرات بیرونی پاسخ مناسب دهد بهتر است توانمندی خود را در درون سازمان افزایش دهد.

تحول دیجیتال در بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌های بزرگ ادامه فرایند معماری سازمانی بوده است. چرا که معماری سازمانی تمامی بخش‌های سازمان را بررسی کرده و پوشش سراسری این امر باعث شده که سند معماری سازمانی سندی مناسب برای تحول دیجیتال باشد.

جمع‌بندی

در نهایت باید گفت که به خاطر جامع بودن تحول دیجیتال شما برای طراحی سند تحول دیجیتال و اعمال تغییرات در این زمینه نیاز به مشاوران متخصص دارید. 

آژانس دیجیتال اپروچ با تخصص در این زمینه و حضور کارشناسان خبره که در حوزه تحول دیجیتال تجربه مناسبی دارند می‌تواند مشاور شما باشد. اگر نیازمند تحقیق و توسعه در حوزه تحول دیجیتال هستید یا قصد دارید سازمان خود را به سمت تحول دیجیتال سوق دهید می‌توانید با کارشناسان ما در آژانس اپروچ در تماس باشید.

Share
11
admin
admin

مطالب مرتبط

گوگل بارد

گوگل بارد

دوشنبه 1 اسفند‌ 1401

گوگل بارد چیست؟ بارد رقیب چت جی‌ پی تی


مطالعه بیشتر
openai

openai

سه شنبه 18 بهمن‌ 1401

ChatGPT OpenAI انقلابی در تجربه چت مبتنی بر هوش مصنوعی


مطالعه بیشتر
چت جی پی تی

ChatGPT

یکشنبه 16 بهمن‌ 1401

چت جی‌پی‌تی چیست؟ ChatGPT چه کاربردی دارد؟


مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تماس باشید.

آژانس دیجیتال اپروچ

آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

ایمیل:

info@approachagency.ir

approachagency.ir@gmail.com

989369328864+

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه

Linkedin Instagram

Copyright 1402 © All rights Reserved. Design by Approach Agency