• خانه
  • خدمات
    • همه خدمات
    • روند انجام پروژه
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تولید محتوا دیجیتال
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی هویت بصری برند
  • نمونه کارها
  • بلاگ
    • همه مقالات
    • دیجیتال مارکتینگ
    • تکنیک ها
    • وب‌ سایت
    • سوشال مدیا
  • فرصت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Menu
  • خانه
  • خدمات
    • همه خدمات
    • روند انجام پروژه
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تولید محتوا دیجیتال
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی هویت بصری برند
  • نمونه کارها
  • بلاگ
    • همه مقالات
    • دیجیتال مارکتینگ
    • تکنیک ها
    • وب‌ سایت
    • سوشال مدیا
  • فرصت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Instagram
Marketing-Automation
مارکتینگ اتومیشن چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟
یکشنبه 11 اردیبهشت‌ 1401
دیجیتالایز
دیجیتالایز، مرحله دوم تحول دیجیتال
یکشنبه 18 اردیبهشت‌ 1401
منتشر شده توسط admin روشن یکشنبه 18 اردیبهشت‌ 1401
دسته‌بندی‌ها
  • دیجیتال مارکتینگ
  • مقالات
تگ‌ها
  • تحول
  • تحول دیجیتال
  • دیجتال
  • دیجیتالی
  • دیجیتالی شدن
  • دیجیتایز
دیجیتایز

دیجیتایز

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دیجیتایز، مرحله اول تحول دیجیتال


سال‌ها قبل که همه چیز به صورت دستی انجام می‌شد افراد برای انجام کارهای معمول و روزمره خود مجبور بودند در صف‌های طولانی صبر کنند. کلیه اطلاعات برای انجام هر عملیات باید در دفاتر به صورت دستی ثبت می‌‌شد. این مسئله باعث شده بود داده‌ها به حجم عظیمی از کاغذ تبدیل شوند که لابلای پرونده‌ها قرار داشتند. در این زمان و با حضور رایانه‌ها بسیاری از شرکت‌های دولتی و کسب‌وکارهای نوآور آن زمان سعی کردند که اطلاعات افراد را در سیستم‌های کامپیوتری ثبت کنند. اگرچه این روند بسیار کند انجام شد و حتی با حضور رایانه‌ها هم مردم همچنان اعتماد بیشتری به رسیدهای کاغذی و پرونده‌های بزرگ فیزیکی داشتند اما رفته رفته داده‌ها و اطلاعات به جای ثبت در دفاتر سنتی در سیستم‌های رایانه‌ای ثبت شدند.
دیجیتایز یا دیجیتالی شدن ثبت داده‌ها مرحله اول تحول دیجیتال بود. در این دوران همچنان فرایندها به شکل سنتی بودند. تنها چیزی که عوض شده بود این بود که بسیاری از کارهای اولیه ثبت داده‌ها و اطلاعات به صورت دیجیتالی انجام می‌شد. با یک مثال ساده می‌توان بهتر این موضوع را توضیح داد.
فرض کنید یک شرکت تولید خودرو نمایندگی‌های بسیاری را در سطح کشور دارد. همه افرادی که در این شرکت و نمایندگی‌های آن کار می‌کردند اطلاعات ورود و خروج خود را به صورت سنتی وارد می‌کنند. تا قبل از دیجیتالی شدن ثبت داده‌ها هر فرد ورود و خروج خود را در دفتری ثبت می‌کرد. یک فرد برای ثبت اطلاعات ورود و خروج استخدام می‌شد و تمامی رفت‌وآمدها را چک می‌کرد. رفته رفته و به مرور زمان با دیجیتالی شدن ثبت داده‌ها و اطلاعات هر فرد اطلاعات ورود و خروج خود را با استفاده از سیستم‌های کامپیوتری ثبت می‌کردند. به این ترتیب دیجیتایز اتفاق افتاد. در این مرحله اگرچه اطلاعات به صورت دستی ثیت نمی‌شد و اطلاعات ورود و خروج با استفاده از رایانه‌ها ثبت و ضبط می‌شد اما همچنان یک مشکل پابرجا بود. مشکل بزرگ این بود که هنوز سیستم‌ها به هم متصل نبودند. یعنی برای محاسبه حقوق و دستمزد داده‌ها و اطلاعات ثبت‌شده در هر نمایندگی در سراسر کشور باید به طریقی فیزیکی به مرکز اصلی و دفتر مرکزی شرکت انتقال پیدا می‌کرد. در واقع مشکل قبلی که جابجایی دفاتر فیزیکی بود حل شده بود و حالا داده‌ها و اطلاعات در حجم کوچک‌تری قابل حمل بودند ولی همچنان فقط ثبت داده‌ها دیجیتال شده بود.
در این مرحله از چرخه تحول دیجیتال، که به آن دیجیتایز گفته می‌شود کارها از روش سنتی و دستی تبدیل به دیجیتال شدند. این مسئله در بخش‌های مختلف وجود داشت. به عنوان مثال ثبت و ضبط فیلم و صدا به صورت دیجیتالی انجام می‌شد. با آمدن دوربین‌های دیجیتال اطلاعات به صورت دیجیتالی ثبت می‌شدند. دوربین‌های عکس‌برداری دیجیتال هم اضافه شدند و این مسئله باعث شد که رفته‌رفته روش‌های سنتی و غیردیجتالی کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.
تا به اینجا همه چیز نسبت به قبل سرعت بیشتری گرفته بود اما پراکندگی و عدم یکپارچگی بین بخش‌های مختلف سازمان‌ها و شرکت‌ها باعث شده بود که افراد به فکر راهکار دیگری باشند. راهکار بعدی که به جامعه جهانی معرفی شد بحث دیجیتالایز یا دیجیتالی شدن فرایندها بود.
در مطلب بعدی به طور مفصل در مورد دیجیتالایز و دیجیتالی شدن فرایندها در سازمان‌ها و شرکت‌ها صحبت خواهیم کرد. اگر به این مبحث علاقه‌مند هستید حتما مقاله دیجیتالایز چیست را در بخش بلاگ آژانس اپروچ مطالعه کنید.

Share
10
admin
admin

مطالب مرتبط

برند و طراحی

برند و طراحی

دوشنبه 10 اردیبهشت‌ 1403

تاثیر طراحی در برندسازی و ارزشمندسازی برند


مطالعه بیشتر
گوگل سیرکل

گوگل سرکل چیست

دوشنبه 2 بهمن‌ 1402

گوگل سیرکل (Google Circle) چیست؟


مطالعه بیشتر
چرا طراحی وب سایت

چرا طراحی وب سایت

سه شنبه 2 خرداد‌ 1402

چرا به طراحی وب سایت نیاز داریم؟


مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تماس باشید.

راه‌های ارتباطی ما

ایمیل

info@approachagency.ir

approachagency.ir@gmail.com

آدرس و شماره تماس

989369328864+

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه

Linkedin Instagram

Copyright 1404 © All rights Reserved. Design by Approach Agency