• خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Menu
  • خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Instagram
متاورس
متاورس و دیجیتال مارکتینگ
سه شنبه 20 اردیبهشت‌ 1401
الکسا
خداحافظی با الکسا
سه شنبه 20 اردیبهشت‌ 1401
منتشر شده توسط admin روشن سه شنبه 20 اردیبهشت‌ 1401
دسته‌بندی‌ها
  • مقالات
تگ‌ها
  • روش فیدو
  • فیدو
  • فیدو، روش جدید، ورود بدون پسورد، کد، پسورد، بدون کد شناسایی، بدون کد
  • ورود بدون پسورد
فیدو وب

فیدو (FIDO) روش جدید ورود بدون پسورد

خداحافظی با پسورد و رمز عبور

شرکت‌های اپل، گوگل و مایکروسافت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که قصد دارند روش جدیدی را برای ورود افراد به حساب‌های کاربری خود در نظر بگیرند که نیازی به پسورد ندارد. طرح پیشنهادی فیدو (FIDO) نام دارد و قرار است بعد از بررسی‌های اولیه به صورت تستی بررسی شود.

اپل، گوگل و مایکروسافت متعهد به پشتیبانی گسترده از استاندارد FIDO برای تسریع در دسترس بودن ورود به سیستم بدون رمز عبور هستند. 

با استفاده از FIDO ورود سریع‌تر، آسان‌تر و ایمن‌تر برای مصرف‌کنندگان در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال در دسترس خواهد بود.

استاندارد فیدو (FIDO) چیست؟

در تلاشی مشترک برای ایمن‌تر کردن و قابل استفاده‌تر کردن وب برای همه، اپل، گوگل و مایکروسافت امروز برنامه‌های خود را برای گسترش پشتیبانی از استاندارد مشترک ورود بدون رمزعبور FIDO Alliance و کنسرسیوم وب جهانی اعلام کرده‌اند. این قابلیت جدید به وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا ورودهای بدون رمز عبور سازگار، ایمن و آسان را به مصرف‌کنندگان در دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها ارائه دهند.

احراز هویت فقط با رمز‌عبور یکی از بزرگترین مشکلات امنیتی در وب است و مدیریت تعداد زیادی رمز عبور برای کاربران دشوار است، که اغلب باعث می‌شود کاربران از همان رمزهای عبور در تمامی سایت‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال مجدد استفاده کنند. این موضوع می‌تواند منجر به تصاحب اطلاعات حساب افراد، نقض در داده‌های مهم و حتی سرقت هویت دیجیتال افراد شود. البته تا امروز پیشرفت‌های خوبی در صنعت دیجیتال در مورد رمزهای ورود دوعاملی اتفاق افتاده که احتمال هک شدن را کاهش داده است. اما آمارها نشان می‌دهد تعداد حملات به رمزعبور از سال گذشته دوبرابر شده است.

در روش جدید کاربر با یکی از روش‌های قدیمی مانند اثرانگشت یا تشخیص چهره وارد سیستم می‌شوند ولی در طول فعالیت خود نیازی به ورود رمز عبور نیستند. به این ترتیب امنیت سیستم‌ها و پلتفرم‌ها نسبت به رمزهای قدیمی و یا رمزهای یکبارمصرفی که توسط پیامک ارسال می‌شدند بسیار بالاتر خواهد بود.

فیدو (FIDO) چگونه عمل می‌کند؟

اما شاید برای شما سوال باشد که فیدو چگونه کار می‌کند؟ این استاندارد که با تعامل FIDO و W3C طراحی شده است به کاربران اجازه می‌دهد تا با یک‌بار ورود در گوشی تلفن همراه خود به سایت‌ها و پلتفرم‌ها بدون رمز ورود دسترسی داشته باشند. مکانیزم این کار خیلی هم پیچیده نیست. اپل، گوگل و ماکروسافت به عنوان رهبرانی که این استاندارد را قبول کرده‌اند میلیاردها گوشی تلفن همراه در دستان کاربران خود دارند. آن‌ها با یک روش باید وارد گوشی خود شوند و بعد از آن همه چیز به فیدو سپرده می‌شود. فیدو تشخیص می‌دهد که نیاز به احراز هویت وجود دارد و در صورتی که شما قبل‌تر احراز هویت را انجام داده باشید دیگر نیازی به وارد کردن د پسورد برای ورود به سایت، اپلیکیشن یا پلتفرم‌ها نخواهید داشت. 

نظرات در مورد فیدو (FIDO)

در مورد فیدو بحث و تبادل نظر زیادی شکل گرفته است. اما مدیر ارشد بازاریابی محصولات پلتفرم اپل می‌گوید: «همانطور که محصولات خود را از نظر بصری و کاربردی مناسب برای کاربران طراحی می‌کنیم به همان میزان هم استفاده از فیدو می‌تواند به طراحی سیستمی ایمن برای کاربران کمک کند.»

مدیر ارشد محصول گوگل می‌گوید: «این نقطه عطفی است در یک کار مشترک برای افزایش حفاظت و ایمنی کاربران، در حالی که رمزعبور به عنوان یک روش قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفت و با کمی پیشرفت رمزهای دو عاملی امنیت را کمی بالاتر برده بودند اما حضور چنین سیستم یکپارچه‌ای می‌تواند امنیت کاربران ما را تامین کند. ما مشتاقانه منتظر هستیم که در اندروید، کروم و کروم او.اس فیدو را داشته باشیم تا هم خیال خودمان از امنیت کاربران راحت باشد و هم کاربران احساس امنیت بیشتری کنند.»

جمع‌بندی

با توجه به اینکه در حال حاضر سه غول فناوری اطلاعات تصمیم به پشتیبانی و استفاده از استاندارد فیدو (FIDO) را دارند به نظر می‌رسد در آینده شاهد استفاده سراسری کاربران از این استاندارد باشیم.

برای اطلاع از مطالب مفید با ما در تماس باشید.

Share
12
admin
admin

مطالب مرتبط

گوگل بارد

گوگل بارد

دوشنبه 1 اسفند‌ 1401

گوگل بارد چیست؟ بارد رقیب چت جی‌ پی تی


مطالعه بیشتر
openai

openai

سه شنبه 18 بهمن‌ 1401

ChatGPT OpenAI انقلابی در تجربه چت مبتنی بر هوش مصنوعی


مطالعه بیشتر
چت جی پی تی

ChatGPT

یکشنبه 16 بهمن‌ 1401

چت جی‌پی‌تی چیست؟ ChatGPT چه کاربردی دارد؟


مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تماس باشید.

آژانس دیجیتال اپروچ

آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

ایمیل:

info@approachagency.ir

approachagency.ir@gmail.com

989369328864+

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه

Linkedin Instagram

Copyright 1402 © All rights Reserved. Design by Approach Agency