با ما در تماس باشید.
آدرس و شماره تماس
989369328864+
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه
متاورس (Metaverse) یک تجربه آنلاین از جهانهای مجازی سه بعدی مشترک است که از طریق همگرایی دنیای فیزیکی و دیجیتالی ایجاد شده است. این جهانهای مجازی با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته، مانند واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، فناوری سهبعدی بلادرنگ و ویدیوی تعاملی ایجاد میشوند. Metaverse از طریق دستگاهٰهایی مانند هدست AR/VR، گوشیهای هوشمند و رایانههای شخصی قابل دسترسی و تجربهکردن است. به نظر میرسد در آیندهای نه چندان دورر، متاورس در شبکههای اجتماعی، بازیهای ویدیویی آنلاین و سرگرمیهای زنده محبوبیت زیادی پیدا میکند.
با افزایش سرمایهگذاریها برای توسعه فناوری سهبعدی بلادرنگ، بازیگران این بازار از صنعت رسانههای اجتماعی، فضای بازار بازیهای آنلاین و سایر زمینههای فناوری پتانسیل عظیمی را در بازار متاورس پیشبینی میکنند. سازندگان بازی آنلاین، مانند Activision Blizzard (ایالات متحده)، Electronic Arts (ایالات متحده)، Microsoft (ایالات متحده)، NetEase، Inc. (چین)، Nexon Co. Ltd. (ژاپن)، Roblox (ایالات متحده)، Take-Two (ایالات متحده آمریکا) و Tencent (چین)، ممکن است از رشد بازار متاورس از طریق دنیای مجازی سه بعدی درون بازی حمایت کنند. فرصتهای موجود در بازارهای مجاور مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، واقعیت توسعهیافته، بازیهای ابری، هوش مصنوعی در رسانههای اجتماعی، و سختافزار AR/VR و تجهیزات جانبی، چشمانداز درآمد جدیدی را برای فروشندگان در بازار متاورس پیشبینی میکند.
اگرچه فیسبوک با تغییر نام به متا، عبارت متاورس را همگانی کرد اما چند سالی است که فضای متاورس در حوزههای مختلف فعال شده است. اگر فیلم آواتار را در چند سال گذشته مشاهده کرده باشید، دنیای متاورس به خوبی در این فیلم پیادهسازی شده بود. فضایی مجازی که افراد با ذهن خود آن را مدیریت میکنند. جایی که جسم فیزیکی شما معنای خاصی ندارد و شما میتوانید با آواتار خود (شکلی از خود) در فضای دنیای مجازی فعالیت کنید.
دنیای متاورس دنیای عجیب و غریب و گاهی پیچیده به نظر میرسد. اتفاقهای این روزها بسیار جذاب است. از فروش محصولات و خدمات افراد و شرکتها در متاورس گرفته تا خرید زمین و ساخت استادیوم در فضای متاورس، همه و همه نشان از فضایی میدهند که در آینده ممکن است بیشتر عمر ما در آن بگذرد تا در دنیای واقعی!!!
اگر امروز عنوان متاورس به راحتی بیان میشود و هر فرد در ذهن خود تصور سادهای از آن را میسازد به دلیل این است که پیشزمینههای متنوعی در ذهن مخاطب شکل گرفته است. اینترنت نسل پنجم یکی از پیشفرضها است، اگر سرعت اینترنت مناسب نباشد امکان ایجاد فضای متاورس وجود ندارد. بنابراین اینترنت با سرعت بالا و قابل اطمینان در هر زمان و مکان به ذهن کاربران کمک کرده تا راحتتر متاورس را درک کنند.
پیشرفتهای تکنولوژی در زمینههای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نکته دیگری است که بسیاری از کاربران سابقه تجربهکردن آن را دارند. به عنوان نمونه عینکهای واقعیت مجازی به ذهن کاربران کمک کرده تا بتوانند خود را در یک دنیای مجازی احساس کنند. در آن فعالیت کنند و حسی نزدیک به حس واقعی داشته باشند.
دنیای مجازی و شبکههای اجتماعی موضوع دیگری است که توانسته است به عنوان پیشفرض ذهنی به افراد کمک کند. امروز افراد میتوانند با هویت دیجیتال خود در شبکههای اجتماعی فعالیت کنند. به نوعی که شاید هیچگاه هویت واقعی آنها فاش نشود. این شرایط در متاورس نیز قابل تکرار است.
بازیهای رایانهای هم نمونه دیگری از پیش زمینهها هستند. در بسیاری از بازیهای رایانهای شما زندگی دیجیتالی را تجربه میکنید. زندگی میکنید، کار میکنید و هر روز میتوانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. در برخی بازیهای پیشرفتهتر شما میتوانید از کاری که انجام میدهید درآمدزایی کنید.
اما شاید بتوان گفت یکی از مهمترین پیشزمینهها برای ایجاد دنیای متاورسی ارزدیجیتال است. با اطمینان میتوان گفت که حضور در شبکهای دیجیتال که بتوان کارهای مختلف را انجام داد بدون پول دیجیتال معنادار نخواهد بود. رمزارزها و ارزهای دیجیتالی کمک کردهاند که دنیای متاورسی جذابتر از هر زمان ممکن باشد.
متاورس پیوند زندگی فیزیکی و دیجیتال است. افراد با هویت دیجیتال خود در دنیای دیجیتال (دنیای موازی) زندگی میکنند و همین افراد با هویت فیزیکی خود را میتوانند به زندگی واقعی ادامه دهند. متاورس فضایی برای تجارت، یادگیری، و در یک کلمه زندگی دیجیتال است.
در انتهای بحث قصد داریم بررسی کنیم که چه فرصتهایی در دنیای متاورس وجود دارد که دیجیتال مارکتینگ میتواند برای این فرصتها مناسب باشد.
در همین مدت کوتاه بسیاری از برندهای معتبر دنیا در دنیای متاورسی زمین خریدهاند و فروشگاههای خود را راهاندازی کردهاند. این مسئله یعنی تا چند سال آینده بسیاری از کسبوکارها به سمت متاورسیشدن روی میآورند. دنیای متاورس ماهیت دیجیتال دارد و چه چیزی بهتر از دیجیتال مارکتینگ میتواند به برندها و کسبوکارها کمک کند.
فضاهای دیجیتالی که در دنیای متاورس وجود دارد ممکن است روزی نزدیک به فضاهای فیزیکی امروز شوند. فرض کنید ممکن است در خیابانهای متاورس بیلیوردهایی وجود داشته باشند که برندها بخواهند روی آن تبلیغ کنند. اگر در حال حاضر بیلبوردها تبلیغات دیجیتال محسوب نمیشوند ولی در دنیای متاورس حتی بیلبوردها هم نوعی تبلیغات دیجیتالی هستند چرا که همه چیز در دنیای متاورس دیجیتالی است. شاید هنوز زود باشد که همه قابلیتهای دیجیتال مارکتینگ در متاورس را بتوان شرح داد اما باید گفت دیجیتال مارکتینگ به زودی رنگ و بوی جدیدی به خود خواهد گرفت و دنیای متاورس دنیایی پر از تبلیغات دیجیتال خواهد بود.
اگر به دنبال حضور در متاورس هستید باید بدانید که برای ورود به دنیای متاورس نیاز به دانش کافی در این زمینه دارید وگرنه ممکن است کسبوکار شما دچار ضرر مالی شود.
مشاوران ما در اپروچ آماده ارائه مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ در متاورس هستند. با ما در تماس باشید.
آدرس و شماره تماس
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه
2 Comments
تو شرکت داشتیم در مورد متاورس و دیجیتال مارکتینگ صحبت می کردیم و گفتیم یه جستجو کنیم ببینیم چی پیدا می کنیم و رسیدیم به سایت شما، جالبه که در این باره مطلب دارید
بله ایمیل و یا شماره تماس ارسال کنید.