• خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Menu
  • خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Instagram
استراتژی کسب و کار
استراتژی کسب‌وکار
یکشنبه 28 فروردین‌ 1401
دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
یکشنبه 28 فروردین‌ 1401
منتشر شده توسط admin روشن یکشنبه 28 فروردین‌ 1401
دسته‌بندی‌ها
  • مقالات
تگ‌ها
  • اجزا بوم مدل
  • بوم مدل
  • بوم مدل کسب و کار
  • دیجیتال
  • کسب‌وکار
  • مدل کسب‌وکار
مدل کسب و کار

مدل کسب و کار

مدل کسب‌وکار مفهومی است که چند دهه بیشتر از قدمت آن نمی‌گذرد. شاید زمانی که کسب‌وکارها خدمات خود را بر بستر اینترنت عرضه کردند را بتوان نقطه شروع ایجاد مفهوم مدل کسب‌وکار در نظر گرفت.

پیش‌تر کسب‌وکارها روی طرح‌های کسب‌وکار پایه‌ریزی می‌شدند ولی امروز مدل‌های کسب‌وکار مطرح هستند.

مدل کسب‌وکار به چند سوال اساسی پاسخ می‌دهد.

چه ارزشی را ایجاد می‌کنیم؟

چگونه این ارزش را ایجاد می‌کنیم؟

چگونه این ارزش را به پول تبدیل می‌کنیم؟

چگونه این کسب‌وکار می‌تواند پایدار بماند؟

پاسخ به این سوالات مدل کسب‌وکار را ایجاد می‌کند.

در یک جمله ساده می‌توان گفت که مدل کسب‌وکار یعنی،

کسب‌وکار چه ارزشی را، چرا و چگونه، برای چه کسی فراهم می‌کند.

مدل‌های کسب‌وکار جزیی از استراتژی کسب‌وکار هستند که پایه و اساس شکل‌گیری مارکتینگ و برندینگ یک کسب‌وکارند.

طراحی و تدوین بوم مدل کسب‌وکار، کاری پیچیده و نیازمند برگزاری جلسات، تحقیق و پژوهش است که باید با نظارت گروهی کاردان و متخصص در این زمینه انجام شود.

اصطلاح مدل کسب‌و‌کار به برنامه یک شرکت برای کسب سود اشاره دارد. محصولات یا خدماتی را که کسب‌و‌کار قصد فروش آن را دارد، بازار هدف شناسایی شده و هر گونه هزینه پیش‌بینی شده را مشخص می‌کند. مدل‌های کسب‌وکار هم برای کسب‌وکارهای جدید و هم برای کسب‌وکارهای قدیمی مهم هستند. آن‌ها به شرکت‌های جدید و در حال توسعه کمک می‌کنند تا سرمایه‌گذاری کنند، استعدادها را جذب کنند و به مدیریت و کارکنان انگیزه دهند. کسب‌وکارهای تثبیت‌شده باید به‌طور مرتب طرح‌های تجاری خود را به‌روزرسانی کنند، در غیر این صورت نمی‌توانند روندها و چالش‌های پیش رو را پیش‌بینی کنند. طرح‌های تجاری به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا شرکت‌هایی را که به آن‌ها علاقه دارند ارزیابی کنند.

مدل کسب‌و‌کار استراتژی اصلی یک شرکت برای انجام کسب‌و‌کار سودآور است.

 مدل‌ها عموماً شامل اطلاعاتی مانند محصولات یا خدماتی هستند که کسب‌وکار قصد فروش آن‌ها را دارد، بازارهای هدف و هرگونه هزینه‌های پیش‌بینی‌شده در مدل کسب‌وکار مشخص شده‌اند. 

دو اهرم یک مدل کسب‌و‌کار عبارتند از قیمت‌گذاری و هزینه، برای اینکه مدل کسب‌وکار مناسبی طراحی کنید باید قیمت‌گذاری خدمات و هزینه‌کرد مجموعه را به عنوان دو المان اساسی مدل کسب‌وکار در نظر بگیرید. اگرچه مدل کسب‌وکار موارد دیگری را نیز شامل می‌شود ولی مهم‌ترین مواردی که باید به آن‌ها دقت کنید همین دو المان است.  

مدل کسب‌وکار یک طرح سطح بالا برای راه‌اندازی سودآور در یک بازار خاص است. ارزش پیشنهادی جز اصلی مدل کسب‌وکار است. در واقع ارزش پیشنهادی توصیفی از کالاها و خدماتی است که یک شرکت ارائه می‌دهد. ارزش پیشنهادی دلیلی است که مشتریان یا مخاطبان کسب‌وکار شما را انتخاب می‌کنند.

کسب‌وکارهای موفق مدل‌های کسب‌وکاری دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد نیازهای مشتری را با قیمت رقابتی و هزینه پایدار برآورده کنند. با گذشت زمان، بسیاری از کسب‌وکارها هر از گاهی مدل‌های کسب‌وکار خود را اصلاح می‌کنند تا محیط‌های تجاری در حال تغییر و تقاضاهای بازار را مجدد در مدل کسب‌وکار خود لحاظ کنند.

آژانس دیجیتال اپروچ به عنوان مشاور مدل کسب‌وکار در کنار شرکت‌ها و سازمان‌های متنوعی بوده و تجربه ما در این زمینه می‌تواند کمک حال کسب‌وکار شما باشد.

Share
11
admin
admin

مطالب مرتبط

گوگل بارد

گوگل بارد

دوشنبه 1 اسفند‌ 1401

گوگل بارد چیست؟ بارد رقیب چت جی‌ پی تی


مطالعه بیشتر
openai

openai

سه شنبه 18 بهمن‌ 1401

ChatGPT OpenAI انقلابی در تجربه چت مبتنی بر هوش مصنوعی


مطالعه بیشتر
چت جی پی تی

ChatGPT

یکشنبه 16 بهمن‌ 1401

چت جی‌پی‌تی چیست؟ ChatGPT چه کاربردی دارد؟


مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تماس باشید.

آژانس دیجیتال اپروچ

آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

ایمیل:

info@approachagency.ir

approachagency.ir@gmail.com

989369328864+

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه

Linkedin Instagram

Copyright 1402 © All rights Reserved. Design by Approach Agency