• خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Menu
  • خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Instagram
افزایش نرخ حفظ مشتری
راه‌های افزایش نرخ حفظ مشتری
پنجشنبه 30 تیر‌ 1401
پرفرمنس مارکتینگ
پرفرمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی چیست
پنجشنبه 30 تیر‌ 1401
منتشر شده توسط admin روشن پنجشنبه 30 تیر‌ 1401
دسته‌بندی‌ها
  • مقالات
تگ‌ها
  • بازاریابی ویروسی
  • وایرال
  • وایرال شدن، وایرال مارکتینگ، بازاریابی ویروسی، وایرال، انتشار ویروسی محتوا، وایرال ویدیو، محتوا، بازاریابی محتوا، استراتژی، مارکتینگ
  • وایرال مارکتینگ
  • ویروسی
وایرال مارکتینگ

وایرال شدن یا وایرال مارکتینگ و نقش محتوا در وایرال شدن

وایرال شدن یا وایرال مارکتینگ (بازاریابی ویروسی)

عبارت وایرال چند سالی است که سر زبان‌ها افتاده و بسیاری از کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ از آن به عنوان یک روش انتشار ویروسی ‍محتوا یاد می‌کنند. امروز در بلاگ آژانس دیجیتال اپروچ قصد داریم واکاوی دقیقی از دو مفهوم وایرال شدن و وایرال مارکتینگ داشته باشیم. در ادامه به بررسی تعاریف هر یک از این عبارات و نقش محتوا در هر یک اشاره خواهیم کرد. یکی از معیارهای تصمیم‌گیری درست در مورد انتخاب روش‌های دیجیتال مارکتینگ شناخت صحیح از عبارات و معانی آن‌هاست که در این پست بلاگ و دیگر پست‌ها سعی خواهیم کرد نکاتی را پیرامون عبارات پرکاربرد دیجیتال مارکتینگ بیان کنیم. اگر علاقه‌مند به بررسی روش‌های دیجیتال مارکتینگ هستید می‌توانید مطلب تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ چیست را روی بلاگ اپروچ مطالعه کنید.

وایرال چیست

وایرال (Viral) که یک کلمه انگلیسی است که با همین تلفظ در فارسی هم مورد استفاده قرار گرفته است به معنای ویروسی است. در واقع این کلمه از کاربرد پزشکی به سمت کاربرد دیجیتال حرکت کرده است. اما همین کلمه ساده ویروسی با دو پسوند شدن و مارکتینگ تفاوت معنایی ایجاد کرده که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

وایرال شدن

وایرال شدن به معنی پخش ویروسی یک محتواست. اگرچه به تصور نادرست بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها و حتی برخی دیجیتال مارکترها شما باید تلاش‌های تبلیغاتی روی محتوای خود انجام دهید تا وایرال شود اما در واقعیت این طور نیست و این اصطلاح از روی پخش ویروسی محتواهایی که جذاب بودند و هیچ نیازی به تبلیغات روی آن‌ها نبود در فضای دیجیتال مارکتینگ باب شده است.
در واقع اگر محتوای شما به حدی جذاب باشد که بتواند توسط افراد بیننده اشتراک‌گذاری شود وایرال شده است و به صورت ویروسی پخش می‌شود. عامل ویروسی در پزشکی وابسته به شرایط بدن افراد است و اگر پذیرای آن باشند به سرعت در بدن آن‌ها تکثیر شده و می‌تواند افراد دیگر را نیز آلوده کند.
محتوای مناسب هم به‌ طور دقیق همین شرایط را دارد. اگر محتوا جذاب و مناسب با ذائقه مخاطب باشد به سرعت توسط او با دیگران اشتراک‌گذاری می‌شود و همین مسئله باعث پخش ویروسی محتوا می‌شود.

وایرال مارکتینگ

پس از اینکه بسیاری از محتواهای با کیفیت (نه همیشه) یا جذاب به سرعت توسط افراد اشتراک‌گذاری شدند وایرال شدن به یک جذابیت برای صاحبان کسب‌وکار و فعالان دیجیتال مارکتینگ بدل شد. به این ترتیب روش جدیدی در دیجیتال مارکتینگ به نام وایرال مارکتینگ ایجاد شد.
در این روش دیگر خود محتوا و جذابیت آن تنها عامل انتشار ویروسی محتوا نیست. در واقع در این روش مدیران کسب‌وکارها و دیجیتال مارکترها با برنامه‌ریزی قبلی و استفاه از اینفلوئنسرها و پیج‌های پربازدید محتوای ایجاد شده را به سرعت و به صورت ویروسی منتشر می‌کنند. تفاوت این روش با روش قبلی این است که افرادی که در حال انتشار محتوا هستند به‌طورمعمول با دریافت هزینه این کار را انجام داده‌اند و به احتمال زیاد به اندازه روش ویروسی شدن محتوا علاقه‌مند به محتوا نیستند.
بنابراین ممکن است تاثیرگذاری این روش نسبت به روش قبلی کمتر باشد. هر چه که باشد روش وایرال مارکتینگ امروزه به یکی از روش‌های پرکاربرد بدل شده و بسیاری از کسب‌وکارها و دیجیتال مارکترها از این روش برای پخش ویروسی محتوا استفاده می‌کنند.

نقش محتوا در وایرال شدن

اگرچه با استفاده از پرداخت هزینه و برنامه‌ریزی می‌توان به وایرال شدن یک محتوا کمک کرد اما همچنان کیفیت محتوا و جذابیت آن حرف اول را می‌زند.
اگر محتوایی برای مخاطب هدف جذاب نباشد هر چقدر هم که هزینه برای وایرال کردن آن صرف شود نتیجه خوبی به همراه ندارد. در واقع این خود محتواست که می‌تواند به پخش ویروسی آن کمک کند.
بسیاری از کسب‌وکارها دچار این مشکل هستند که حتی با صرف هزینه بسیار زیاد تبلیغاتی و برگزاری کمپین‌ها و انتشار محتوا به روش وایرال مارکتینگ همچنان بازدهی مناسبی را شاهد نیستند. شاید اولین و مهم‌ترین سوال این باشد که آیا محتوای تولیدی محتوای مناسب و متناسب با نیازهای مخاطب هدف و کسب‌وکار بوده‌ است؟ آیا این محتوا به حدی جذاب است که اگر با استفاده از دیجیتال مارکتینگ کمکی به بهتر دیده‌شدن آن شود (وایرال مارکتینگ) بتواند در دل و جان مخاطب رسوخ کند و باعث شود که مخاطب درگیر محتوا شود؟
بررسی این سوالات به کسب‌وکارها و تیم‌های دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند که بتوانند تمرکز بیشتری روی فرایند تولید محتوای خود داشته باشند.

بررسی چند تجربه

کارشناسان ما در آژانس دیجیتال اپروچ با اهمیت‌ دادن به تولید محتوا طبق یک استراتژی مشخص و برنامه‌ریزی دقیق توانسته‌اند بازدهی مناسبی را برای مشتریان شاهد باشند.
ما در اپروچ قبل از استفاده از روش‌های دیجیتال مارکتینگ (مانند وایرال مارکتینگ) به چیستی، چرایی، و چگونگی محتوا فکر می‌کنیم. برای هر برند همان استراتژی، برنامه و محتوای برند قبلی کارساز نیست.
تجربه ما نشان می‌دهد برندهایی که روی محتوای مناسب تمرکز کرده‌اند چند برابر با هزینه کمتر خروجی بهتر گرفته‌اند. در بسیاری از نمونه‌ پروژه‌های ما حتی با هزینه کرد بسیار بالا برای بحث تبلیغات دیجیتال باز هم برندها نتوانسته بودند خروجی مناسبی را دریافت کنند. این مسئله باعث شده بود تا آن‌ها از تبلیغات دیجیتال ناامید باشند. اما با یک برنامه‌ریزی مناسب و کار روی استراتژی برند و تبلیغات دیجیتال برند توانستیم محتوای مناسب مخاطب هدف برندها را تهیه کنیم.
فرایند تولید محتوا یک فرایند حساس و پیچیده‌ است که در ظاهر بسیار ساده به نظر می‌رسد. هدف، ساختار، نوع، حجم، و بسیاری از پارامترهای دیگر محتوا می‌تواند در تاثیرگذاری آن روی مخاطب هدف موثر باشد.
اگر به دنبال تولید محتوای مناسب برای کسب‌وکار خود هستید می‌توانید با مشاوران آژانس دیجیتال اپروچ در تماس باشید. کارشناسان ما با بررسی دقیق کسب‌وکار شما، بازار هدف، رقبا و مخاطبان‌تان استراتژی مناسب کسب‌وکار شما را در شبکه‌های اجتماعی تدوین می‌کنند. سپس با برنامه‌ریزی دقیق به شما در فرایند تولید و انتشار محتوا کمک می‌کنند. فرایند تولید و انتشار محتوا توسط کارشناسان ما بررسی شده و در بازه‌های زمانی دو هفته‌ای و یک ماهه، در صورت نیاز تغییرات مورد نیاز انجام خواهد شد. ما تا حصول نتیجه در کنار شما هستیم.

Share
10
admin
admin

مطالب مرتبط

گوگل بارد

گوگل بارد

دوشنبه 1 اسفند‌ 1401

گوگل بارد چیست؟ بارد رقیب چت جی‌ پی تی


مطالعه بیشتر
openai

openai

سه شنبه 18 بهمن‌ 1401

ChatGPT OpenAI انقلابی در تجربه چت مبتنی بر هوش مصنوعی


مطالعه بیشتر
چت جی پی تی

ChatGPT

یکشنبه 16 بهمن‌ 1401

چت جی‌پی‌تی چیست؟ ChatGPT چه کاربردی دارد؟


مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تماس باشید.

آژانس دیجیتال اپروچ

آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

ایمیل:

info@approachagency.ir

approachagency.ir@gmail.com

989369328864+

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه

Linkedin Instagram

Copyright 1402 © All rights Reserved. Design by Approach Agency