• خانه
  • خدمات
    • همه خدمات
    • روند انجام پروژه
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تولید محتوا دیجیتال
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی هویت بصری برند
  • نمونه کارها
  • بلاگ
    • همه مقالات
    • دیجیتال مارکتینگ
    • تکنیک ها
    • وب‌ سایت
    • سوشال مدیا
  • فرصت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Menu
  • خانه
  • خدمات
    • همه خدمات
    • روند انجام پروژه
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تولید محتوا دیجیتال
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی هویت بصری برند
  • نمونه کارها
  • بلاگ
    • همه مقالات
    • دیجیتال مارکتینگ
    • تکنیک ها
    • وب‌ سایت
    • سوشال مدیا
  • فرصت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Instagram
openai
ChatGPT OpenAI انقلابی در تجربه چت مبتنی بر هوش مصنوعی
سه شنبه 18 بهمن‌ 1401
خدمات استراتژی دیجیتال
خدمات استراتژی دیجیتال آژانس دیجیتال اپروچ
پنجشنبه 10 فروردین‌ 1402
منتشر شده توسط admin روشن دوشنبه 1 اسفند‌ 1401
دسته‌بندی‌ها
  • تکنیک‌ها
  • مقالات
تگ‌ها
  • گوگل، بارد، چت، جیپیتی، چت جی پی تی، google، bard
گوگل بارد

گوگل بارد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

گوگل بارد چیست؟ گوگل بارد رقیب چت جی‌ پی تی

گوگل بارد در مقابل چت جی‌ پی تی

گوگل بارد Google Bard، رقیب جدید چت جی پی تی و جواب گوگل به Open AI است. گوگل بارد یک بات مکالمه است که به تازگی و بعد از همه‌گیر شدن چت جی‌پی‌تی توسط گوگل طراحی و به بازار عرضه شده است. هوش مصنوعی عمیق‌ترین فناوری است که گوگل امروز روی آن کار می‌کند. هوش مصنوعی به پزشکان کمک می‌کند بیماری‌ها را زودتر تشخیص دهند یا افراد را قادر می‌سازد به اطلاعات به زبان خودشان دسترسی پیدا کنند، هوش مصنوعی به افراد، کسب‌وکارها و جوامع کمک می‌کند تا پتانسیل‌های خود را به عمل تبدیل کنند و فرصت‌های جدیدی را باز می‌کند که می‌تواند زندگی میلیاردها نفر را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. به همین دلیل است که گوگل شش سال پیش شرکت را در مورد هوش مصنوعی تغییر جهت دادیم.
از شش سال پیش به بعد، گوگل به سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی در همه زمینه‌ها ادامه داده است و هوش مصنوعی گوگل و یادگیری عمیق در این شرکت در حال پیشرفت هستند. امروزه، مقیاس بزرگ‌ترین محاسبات هوش مصنوعی هر شش ماه دو برابر می‌شود که بسیار از قانون مور پیشی می‌گیرد. در عین حال، هوش مصنوعی مولد پیشرفته و مدل‌های زبان بزرگ، تصورات مردم را نسبت به سیستم‌های هوشمند در سراسر جهان تغییر می‌دهد. در واقع، پروژه تحقیقاتی ترانسفورماتور گوگل و مقاله تعیین میدان گوگل در سال 2017، و همچنین پیشرفت‌های مهم گوگل در مدل‌های انتشار، اکنون اساس بسیاری از برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی مولد هستند.

گوگل بارد چیست؟

این زمان واقعاً هیجان انگیزی است که روی این فناوری‌ها کار کنید زیرا گوگل تحقیقات و پیشرفت‌های عمیق را به محصولاتی تبدیل می‌کند که واقعاً به مردم کمک کند. این سفری است که گوگل با مدل‌های زبانی بزرگ طی کرده‌ است. دو سال پیش گوگل از نسل بعدی قابلیت‌های زبان و مکالمه با استفاده از مدل زبان برای برنامه‌های گفتگو (یا به اختصار LaMDA ) پرده‌برداری کرد.
گوگل روی یک سرویس هوش مصنوعی مکالمه آزمایشی کار می‌کند که توسط LaMDA پشتیبانی می‌شود و آن را Bard می‌نامد. و امروز، با گشودن آن به روی آزمایش‌کنندگان مورد اعتماد پیش از اینکه در هفته‌های آتی در دسترس عموم قرار گیرد، گام دیگری به جلو برداشته است.
بارد به دنبال ترکیب وسعت دانش جهان با قدرت، هوش و خلاقیت مدل‌های بزرگ زبان است. از اطلاعات وب استفاده می‌کند تا پاسخ‌های تازه و باکیفیت ارائه دهد. بارد می‌تواند خروجی خلاقیت و سکوی پرتاب کنجکاوی باشد و به شما کمک کند تا اکتشافات جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را ​​برای یک کودک 9 ساله توضیح دهید، یا درباره بهترین مهاجمان حال حاضر فوتبال بیشتر بدانید. برای ساختن مهارت‌های خود و بهبود آن‌ها می‌توانید از گوگل بارد کمک بگیرید. عجله نکنید گوگل به زودی آن را در اختیار عموم قرار خواهد داد.

گوگل در ابتدا آن را با نسخه مدل سبک وزن LaMDA خود منتشر می‌کند. این مدل بسیار کوچک‌تر است و به قدرت محاسباتی بسیار کمتری نیاز دارد، که گوگل را قادر می‌سازد تا به کاربران بیشتری سرویس‌دهی کند و بازخورد بیشتری دریافت کند. گوگل بازخورد خارجی را با آزمایش داخلی خود ترکیب می‌کند تا مطمئن شود که پاسخ‌های Bard از نظر کیفیت، ایمنی و پایه اطلاعات در دنیای واقعی از سطح بالایی برخوردار است. گوگل اعلام کرده است که برای این مرحله از آزمایش هیجان‌زده است تا کاربران به آن‌ها در ادامه یادگیری و بهبود کیفیت و سرعت Bard کمک کنند.

آوردن مزایای هوش مصنوعی به محصولات روزمره گوگل

گوگل سابقه طولانی در استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود جستجو برای میلیاردها نفر را دارد. BERT، یکی از اولین مدل‌های تغییر گوگل بود که، در درک پیچیدگی‌های زبان انسان انقلابی بزرگی بود. دو سال پیش، گوگل MUM را معرفی کرد که 1000 برابر قدرت‌مندتر از BERT است و دارای درک سطح بعدی و چند زبانه‌ای از اطلاعات است که می‌تواند لحظات کلیدی را در ویدیوها تشخیص دهد.
اکنون، جدیدترین فناوری‌های هوش مصنوعی گوگل، مانند LaMDA، PalM، Imagen و MusicLM بر این اساس کار می‌کنند و راه‌های کاملاً جدیدی برای تعامل با اطلاعات، از زبان و تصاویر گرفته تا ویدیو و صدا، ایجاد می‌کنند. گوگل در تلاش است تا این آخرین پیشرفت‌های هوش مصنوعی را در محصولات خود ارائه دهد، که این مسیر از جستجو شروع می‌شود.
یکی از هیجان‌انگیزترین فرصت‌ها این است که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند درک ما از اطلاعات را عمیق‌تر کند و آن‌ها را به طور کارآمدتر به دانش مفید تبدیل کند، که دسترسی افراد را به قلب چیزی که به دنبال آن هستند و انجام کارها آسان‌تر می‌کند. وقتی مردم به گوگل فکر می‌کنند، اغلب به این فکر می‌کنند که برای پاسخ‌های واقعی سریع به گوگل مراجعه کنند، مانند «یک پیانو چند کلید دارد؟» اما به‌طور فزاینده‌ای، مردم برای دریافت بینش و درک عمیق‌تر به Google روی می‌آورند. مثلاً «آیا یادگیری نوازندگی با پیانو یا گیتار آسان‌تر است و هر کدام چقدر تمرین نیاز دارند؟» یادگیری در مورد موضوعی مانند این می تواند تلاش زیادی را برای فهمیدن آنچه واقعاً باید بدانید نیاز دارد، و مردم اغلب می‌خواهند طیف متنوعی از نظرات یا دیدگاه‌ها را بررسی کنند.
هوش مصنوعی در این لحظات می‌تواند مفید باشد و بینش‌هایی را برای سوالاتی که هیچ پاسخ درستی وجود ندارد به کار بندد. به‌زودی، ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در «جستجو» خواهید دید که اطلاعات پیچیده و دیدگاه‌های متعدد را به قالب‌های قابل هضم ارائه می‌کند، بنابراین می‌توانید به سرعت یک نتیجه بزرگ را درک کنید که کدام ساز برای یادگیری مورد نیاز است و بعد از آن می‌توانید از وب بیشتر بیاموزید. این ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی به زودی در جستجوی Google منتشر می‌شوند.

کمک به توسعه دهندگان برای نوآوری با هوش مصنوعی

فراتر از محصولات گوگل، گوگل فکر میکند که مهم است با ساختن بهترین مدل های خود، بهره‌مندی دیگران از این پیشرفت‌ها را آسان، ایمن و مقیاس‌پذیر کند. طبق آمارهای اعلام شده در بلاگ گوگل ماه آینده، گوگل به برنامه‌نویس‌ها، سازندگان و شرکت‌ها خدماتی ارائه می‌کند تا بتوانند API زبان تولیدی‌اش را که در ابتدا توسط LaMDA با طیف وسیعی از مدل‌ها پشتیبانی می‌شد، امتحان کنند. با گذشت زمان، گوگل قصد دارد مجموعه‌ای از ابزارها و APIها را ایجاد کند که ساخت برنامه‌های نوآورانه‌تر با هوش مصنوعی را برای دیگران آسان می‌کند. داشتن قدرت محاسباتی لازم برای ساختن سیستم‌های هوش مصنوعی قابل اعتماد برای استارت‌آپ‌ها بسیار مهم است، و گوگل مشتاق است تا از طریق مشارکت‌های Google Cloud خود با Cohere ، C3.ai و Anthropic به گسترش این تلاش‌ها کمک کند.

جمع‌بندی

به نظر می‌رسد گوگل در تلاش است با همه‌گیر شدن ابزارهایی مانند چت جی پی تی و یو دات کام خدمات هوش مصنوعی خود را به نحوی ارائه کند که بتواند کاربران قدیمی خود را حفظ کند. سرعت بالای جذب مخاطب از سمت ابزارهای هوش مصنوعی گوگل را بر آن داشته که خدمات خود مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه کند. با اینکه ماهیت موتورهای جستجوگر با ابزارهای چت مبتنی بر هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی متفاوت است اما باید گفت این ابزارها می‌توانند تهدیدی برای گوگل باشند. برای خواندن مقاله مرتبط می‌توانید از طریق این دو لینک  انقلابی در چت مبتنی بر هوش مصنوعی اپن ای آی و چت جی پی تی چیست و چه کاربردی دارد اقدام کنید و یا  به بخش مقالات در بخش بلاگ وب ‌سایت اپروچ مراجعه کنید.

Share
8
admin
admin

مطالب مرتبط

برند و طراحی

برند و طراحی

دوشنبه 10 اردیبهشت‌ 1403

تاثیر طراحی در برندسازی و ارزشمندسازی برند


مطالعه بیشتر
گوگل سیرکل

گوگل سرکل چیست

دوشنبه 2 بهمن‌ 1402

گوگل سیرکل (Google Circle) چیست؟


مطالعه بیشتر
چرا طراحی وب سایت

چرا طراحی وب سایت

سه شنبه 2 خرداد‌ 1402

چرا به طراحی وب سایت نیاز داریم؟


مطالعه بیشتر

2 Comments

  1. سهیل زردوست گفت:
    دوشنبه 1 اسفند‌ 1401 در 9:42 ق.ظ

    همینجوری پیش بره چتجیپیتی همه دنیا رو میگیره

    پاسخ
  2. امیر رضا گفت:
    شنبه 13 خرداد‌ 1402 در 10:06 ق.ظ

    به نظرم گوگل برنامه های هوش مصنوعی رو که داشت خیلی دیر شروع کرد به عرضه و الان بخش بزرگی از مخاطب رو چت جی پی تی گرفته!!!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تماس باشید.

راه‌های ارتباطی ما

ایمیل

info@approachagency.ir

approachagency.ir@gmail.com

آدرس و شماره تماس

989369328864+

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه

Linkedin Instagram

Copyright 1404 © All rights Reserved. Design by Approach Agency