• خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Menu
  • خانه
  • خدمات
    • خدمات استراتژی دیجیتال
    • خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ
    • خدمات طراحی وب‌ سایت
    • خدمات طراحی UI و UX
    • خدمات SEO
  • نمونه کار
  • بلاگ
  • موقعیت شغلی
    • موشن دیزاینر
    • گرافیک دیزاینر
    • عکاس و تصویربردار
    • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
Instagram
پرفرمنس مارکتینگ
پرفرمنس مارکتینگ یا بازاریابی عملکردی چیست
یکشنبه 9 مرداد‌ 1401
کپی‌رایتینگ یا کانتنت رایتینگ
کپی‌ رایتینگ یا کانتنت رایتینگ
یکشنبه 9 مرداد‌ 1401
منتشر شده توسط admin روشن یکشنبه 9 مرداد‌ 1401
دسته‌بندی‌ها
  • مقالات
تگ‌ها
  • انواع برون سپاری
  • برون سپاری
  • برون‌سپاری
برون‌سپاری

برون‌سپاری چیست و چه مزایایی دارد؟

چرا برون‌سپاری یا Outsourcing؟

برون‌سپاری فرایند جذب افراد یا تیم‌ها یا سازمان‌های خارج از سازمان اصلی برای انجام کاری است. بسیاری از کسب‌وکارها در زمینه‌های تخصصی از برون‌سپاری استفاده می‌کنند. به عنوان مثال زمانی که شما یک کسب‌وکار خاص مثل تولید و فروش کفش یا پوشاک دارید و قصد دارید وب‌سایت طراحی کنید شاید بهترین روش استفاده از برون‌سپاری باشد. در این مطلب بیشتر در مورد چیستی و چرایی برون‌سپاری صحبت می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که چرا و چه زمانی کسب‌وکارها می‌توانند از برون‌سپاری استفاده کنند.

برون‌‌سپاری چیست؟

استفاده از نفرات بیرونی برای یک بازه زمانی مشخص به دو دلیل مهم، کاهش هزینه‌ها و انجام کار به صورت تخصصی در سریع‌ترین زمان ممکن، برون‌سپاری است. در واقع سازمان‌ها برای اینکه نخواهند هزینه سربار نفر یا نفرات اضافی که به احتمال زیاد مدت زمان زیادی هم به تخصص آن‌ها نیاز ندارند را پرداخت کنند انتخاب می‌کنند که از برون‌سپاری و توانایی نفرات بیرون سازمان استفاده کنند.
هزینه‌های استخدام به جز حقوق و مزایا مشخص، هزینه‌های محل کار، آب و برق و گاز و تلفن، هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، هزینه‌های مربوط به بیمه و مالیات، هزینه‌های مربوط به ماموریت و بسیاری موارد دیگر را به همراه دارد. بنابراین بسیاری از کسب‌وکارها تصمیم‌ می‌گیرند از برون‌سپاری به عنوان یک گزینه کم هزینه‌تر استفاده کنند.

مزایای برون‌سپاری

برون‌سپاری مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

1. کاهش هزینه‌ها: هزینه‌های سربار هر فرد که استخدام می‌شود گاهی آن‌قدر زیاد است که به اندازه یک حقوق برای شرکت هزینه دارد. به طور میانگین هزینه‌های سربار هر نفر برای شرکت ۳۰ درصد حقوق اوست و در واقع شرکت برای محاسبه عدد حقوق افراد مجبور است عدد حقوق را ضربدر ۱.۳ کند. این هزینه‌های سربار برای بسیاری از شرکت‌ها کمرشکن است. بنابراین استفاده از برون‌سپاری می‌تواند در کاهش هزینه‌ها به شرکت‌ها کمک کند.

2. انجام تخصصی کارها
پیدا کردن و استخدام کردن افراد تخصصی در یک حوزه همیشه به راحتی انجام نمی‌شود. در بسیاری از کسب‌وکارها حتی رقبا به دنبال ارائه پیشنهاد بهتر به کارکنان شما هستند تا بتوانند آن‌ها را بدست آورند. در چنین شرایط سخت رقابتی در مورد کارهای تخصصی برون‌سپاری می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب باشد. بسیاری از کسب‌وکارها از افراد متخصص بیرونی استفاده می‌کنند تا بتوانند نیازهای خود را در یک حوزه تخصصی خاص برطرف کنند.

3. تمرکز بر جنبه‌های اصلی کسب‌وکار
یکی دیگر از مزایای برون‌سپاری این است که افراد داخل سازمان و کسب‌وکار شما می‌توانند به کارهای تخصصی خودشان که جنبه‌های اصلی کسب‌وکارتان هست تمرکز کنند. کسب‌وکاری را فرض کنید که به‌طور متمرکز روی یک وب‌سایت فروشگاهی فعالیت می‌کند اگر افرادی که در حال حاضر روی فروشگاه آنلاین متمرکز هستند بخواهند در حوزه دیجیتال مارکتینگ وارد شوند و تمرکز کنند به احتمال زیاد تمرکز آن‌ها روی کار اصلی کمتر خواهد بود. بنابراین بهتر است کسب‌وکارها در چنین مواقعی از برون‌سپاری استفاده کنند تا بتوانند تمرکز افراد مشغول در کسب‌وکار خود را به جنبه‌های اصلی کسب‌وکار سوق دهند.

معایب برون‌سپاری

برون‌سپاری در عین حال که دارای مزایای زیادی است اما معایبی هم دارد. در ادامه به برخی از این معایب اشاره می‌کنیم.

1. عدم رسوب دانش در سازمان
اگر فعالیتی که انجام می‌دهید یکی از شاخه‌های اصلی فعالیت‌های سازمان شماست، برون‌سپاری گزینه خوبی نیست. دلیل هم این است که دانشی که توسط تیم بیرونی بدست می‌آید به‌طور معمول به خوبی در سازمان رسوب نمی‌شود. در واقع شما فقط نتایج حاصل از برون‌سپاری را در سازمان خود مشاهده و دریافت می‌کنید و ممکن است روش کار و فرایندهایی که در طول انجام کار اتفاق افتاده است را نتوانید به درستی بررسی کنید.

2. عدم مدیریت کامل
وقتی فرد یا تیمی بیرون از سازمان شماست احتمال اینکه بتوانید مدیریت کاملی روی او داشته باشید بسیار کم خواهد بود. بسیاری از کسب‌وکارها با همه مزایای مربوط به دورکاری باز هم به دلیل عدم توانایی در مدیریت کامل افراد بیرون از سازمان از برون‌سپاری صرف نظر می‌کنند.

انواع برون‌سپاری

از نظر نحوه انجام کار و قرارداد برون‌سپاری انواع متنوعی دارد که در ادامه به برخی از این موارد که بیشتر قابل‌ اجراست اشاره می‌کنیم.

1. پروژه‌ای: یکی از روش‌های معمول و مرسوم برون‌سپاری روش پروژه‌ای است. در این روش کسب‌وکار یکی از نیازهای خود به عنوان مثال طراحی وب‌سایت یا مدیریت صفحه اینستاگرام را به صورت یک پروژه مشخص با زمان شروع و پایان و نیازمندی‌ها اعلام می‌کند. سپس این پروژه توسط یک فرد، یک تیم یا یک شرکت بیرونی انجام می‌شود. قرارداد پروژه‌ای برای مدت زمان مشخص بسته خواهد شد و طرفین براساس توافق وظایف خود را انجام خواهند داد. به‌طورمعمول پروژه‌ها با توجه به مشخص بودن مفاد مورد نیازشان بهترین گزینه برون‌سپاری هستند. به زبان خودمانی همه چیز شسته رفته و مشخص است.
2. قرارداد ساعتی: یکی دیگر از روش‌های برون‌سپاری قرارداد ساعتی است. در این روش شما به صورت ساعتی با افراد بیرون سازمان قرارداد می‌بندید و آن‌ها به ازای میزان ساعت‌هایی که کار انجام می‌دهند. این روش در مواردی که به بخشی از یک پروژه بزرگ نیاز به استفاده از افراد بیرونی داشته باشد کسب‌وکار تصمیم می‌گیرد که قرارداد ساعتی را با افراد بیرونی امضا کند.
3. قرارداد مشاوره‌ای: این مدل هم یکی دیگر از مدل‌های برون‌سپاری کارهاست که برخی اوقات چالش تفاوت مشاوره یا انجام کار را به همراه خواهد داشت. در مواردی که نیاز به تخصص افراد وجود داشته باشد ولی بنا به هر دلیلی امکان استخدام نفر مورد نظر با شرایط کسب‌وکار وجود نداشته باشد از روش مشاوره‌ای استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

در فضای دیجیتال و برای فعالیت‌هایی مانند طراحی وب‌سایت و مدیریت شبکه‌های اجتماعی و یا در مواردی که تخصص بیشتری نیاز هست مانند طراحی سند استراتژی دیجیتال مارکتینگ یا تقویم محتوای شبکه‌های اجتماعی گزینه برون‌سپاری می‌تواند گزینه مناسبی باشد. بسیاری از کسب‌وکارها در این حوزه‌ها از خدمات دیگر کسب‌وکارها استفاده می‌کنند. بسیاری از کسب‌وکارها به ما اعتماد کرده‌اند و نیازهای خود را به صورت برون‌سپاری به ما سپرده‌اند. برای مشاهده نمونه‌ای از این موارد می‌توانید به بخش نمونه‌ کارهای آژانس اپروچ مراجعه کنید. اگر نیاز به خدمات دیجیتال دارید می‌توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. راه‌های ارتباطی در بخش تماس با ما به تفکیک وجود دارد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما در تماس خواهند بود.

Share
10
admin
admin

مطالب مرتبط

گوگل بارد

گوگل بارد

دوشنبه 1 اسفند‌ 1401

گوگل بارد چیست؟ بارد رقیب چت جی‌ پی تی


مطالعه بیشتر
openai

openai

سه شنبه 18 بهمن‌ 1401

ChatGPT OpenAI انقلابی در تجربه چت مبتنی بر هوش مصنوعی


مطالعه بیشتر
چت جی پی تی

ChatGPT

یکشنبه 16 بهمن‌ 1401

چت جی‌پی‌تی چیست؟ ChatGPT چه کاربردی دارد؟


مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما در تماس باشید.

آژانس دیجیتال اپروچ

آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

ایمیل:

info@approachagency.ir

approachagency.ir@gmail.com

989369328864+

ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه

Linkedin Instagram

Copyright 1402 © All rights Reserved. Design by Approach Agency