با ما در تماس باشید.
آدرس و شماره تماس
989369328864+
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه
دو عبارت UI و UX با معانی متفاوت در بسیاری از متون خدمات فناوری اطلاعات کنار هم ظاهر میشوند. UI که مخفف User Interface است به طراحی رابط کاربری سایت و اپلیکیشنها اشاره دارد. از طرفی UX که مخفف User Experience است به تجربه کاربر در تعامل با وبسایت یا اپلیکیشن شما اشاره دارد. گروه طراحی اپروچ در یک مقاله مفصل به بیان تفاوتهای UI و UX پرداخته است که در بخش مقالات میتوانید آن را مطالعه کنید. در این مطلب به تفکیک تعاریف مرتبط با هر کدام از مفاهیم UI و UX بیان شده و شباهتها و تفاوتهای این دو مفهوم مطرح شده است.
رابط کاربری تمام چیزی است که کاربر برای برقراری ارتباط با اپلیکیشن یا وبسایت شما میبیند. طراحی گرافیکی زیبا تنها بخشی از طراحی رابط کاربری است که توسط تیم اپروچ قابل انجام است. ما در اپروچ براساس تجارب گذشته، بررسی رقبا و همچنین نیازهای کسب و کار شما، طراحی رابط کاربری را انجام خواهیم داد. زمانی که کاربران در وبسایت یا اپلیکیشن شما حضور دارند زیبایی بصری اولین عامل محرک جذب و ماندگاری آنهاست. در طراحی رابط کاربری به المانهای بصری دقت زیادی خواهد شد. از رنگ و فونت گرفته تا هارمونی طراحی، از تصاویر گرفته تا نوع طراحی کلیدها و منوها، همه و همه در بخش طراحی گرافیکی رابط کاربری در نظر گرفته خواهند شد.
زمانی که یک کسبوکار نیاز به طراحی رابط کاربری برای وبسایت یا اپلیکیشن خود داشته باشد، به احتمال زیاد مسیرهای پیشنیاز مانند طراحی سند برندبوک و طراحی سند تجربه کاربری را انجام داده است. مشاوران آزانس دیجیتال اپروچ در جلسات اولیه این موارد را بررسی می کنند. در صورتی که همه موارد مورد نیاز آماده باشند پروسه خدمات طراحی رابط کاربری شروع خواهد شد.
در این مرحله طی جلساتی بخشهای مورد نیاز برای وبسایت و یا اپلیکیشن شما مورد بررسی قرار میگیرد. زمانی که بخشهای مورد نیاز نهایی شد نوبت به بررسی رقباست. فرض کنید شما نیازمند طراحی یک سایت فروشگاهی برای لوازم خانگی هستید. به جز اینکه باید مشخص شود که شما به جز بخش محصولات که برای فروش دارید به چه بخشهای دیگری نیاز دارید باید رقبای شما هم مورد بررسی قرار گیرند. در این حالت ممکن است ایدههای جذابی در زمینه طراحی رابط کاربری وبسایت یا اپلیکیشن شما در سایتهای رقبا وجود داشته باشد. تجزیه و تحلیل امکانات و بخشهای مختلف رابط کاربری رقبا به نحوه دقیق و با استفاده از روش های استاندارد انجام خواهد شد.
برخی از کسبوکارها نیازمند طراحی تجربه کاربری هستند. هر چند این عنوان و این مفهوم در بسیاری از مباحث به جای UI لحاظ میشود اما باید گفت که UX یا همان تجربه کاربری مبحث جذا و بسیار حائز اهمیتی است که کسبوکارها نباید از آن غافل شوند. هر کاربر از زمانی که با شما، وبسایت شما و یا اپلیکیشن شما آشنا میشود وارد مسیری شده است که در آن تجربه مشترک با شما خواهد داشت. اینکه شما بدانید چگونه این تجربه را دل نشینتر کنید خروجی طراحی UX خواهد بود. در واقع طراحی تجربه کاربری به ماهیت انسانی کاربران اهمیت بیشتری میدهد. در حالی که طراحی رابط کاربری به جنبههای گرافیکی و هنری دقت نظر بیشتری دارد طراحی تجربه کاربری بیشتر روی نیازها و تجاربی که ممکن است کاربر با اپلیکیشن یا وبسایت شما داشته باشد متمرکز است.
ما در آژانس دیجیتال اپروچ برای طراحی تجربه کاربری وب سایت یا اپلیکیشن شما، ابتدا کاربران شما را مورد بررسی قرار میدهیم. باید اطلاعات کافی نسبت به کاربران جمعآوری شود. این اطلاعات از روشهای متنوع مانند تکمیل پرسشنامه و یا برگزاری جلسات مصاحبه و فوکوسگروپ و… قابل انجام است.
هر کسبوکاری بسته به نوع فعالیتی که دارد با مشتریان خاصی روبروست. مشتریان ابتدا باید در دستهبندیهای مختلف قرار گیرند. سپس برای هر دستهبندی یک پرسونای مشخص طراحی خواهد شد. این پرسونا نماینده مشتریان شماست. باید بررسی شود که پرسوناهای مختلفی که احتمالا از وبسایت شما دیدن میکنند یا با اپلیکیشن شما کار میکنند چه ویژگیها و نیازهایی دارند. به این ترتیب پس از یافتن و دستهبندی نیازهای مشتری میتوان برنامهریزی دقیقی برای طراحی تجربه آنها داشت. نکته حائز اهمیت اینکه تجربه کاربری در هر پرسونای مخاطب میتواند با تجربه کاربری دیگر پرسوناها متفاوت باشد. همچنین تکتک افراد میتوانند یک تجربه کاربری منحصر به فرد داشته باشند.
شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که چگونه باید سفارش طراحی UI و UX را برای آژانس دیجیتال اپروچ ثبت کنید؟ سوال بعدی ممکن است این باشد که چه مراحلی برای طراحی UI و UX طی خواهد شد؟ در ادامه به بررسی مسیر سفارش و مراحلی که باید انجام شود تا یک طراحی UI و UX خوب داشته باشیم خواهیم پرداخت.
مرحله اول: ثبت سفارش
در مرحله اول برای دریافت این خدمات باید سفارش خود را ثبت کنید. برای ثبت سفارش میتوانید از طریق صفحه تماس با ما، با آژانس دیجیتال اپروچ در تماس باشید و سفارش خود را ثبت کنید. زمانی که شما سفارش طراحی سایت یا اپلیکیشن داشته باشید به طور خودکار سفارش طراحی رابط و تجربه کاربری را نیز ثبت کردهاید. البته برخی از مشتریان ما فقط نیازمند طراحی رابط کاربری یا تجربه کاربری هستند که اگر شما از این دسته از مشتریان هستید هم میتوانید با خیال راحت فقط خدمات طراحی رابط و تجربه کاربری را از ما دریافت کنید.
مرحله دوم: جلسه مشاوره
پس از ثبت سفارش شما، یک جلسه مشاورهای به صورت آنلاین خواهیم داشت. در این جلسه به بررسی نیازمندیهای دقیق شما خواهیم پرداخت. اگر شما به درستی نیازمندی طراحی رابط کاربری یا تجربه کاربری را تشخیص داده باشید کارشناسان ما ثبت سفارش شما را قطعی میکنند.
مرحله سوم: جمعآوری اطلاعات
در این مرحله که یکی از مهمترین مراحل هست، نقش صاحبان کسبوکار و ذینفعان بسیار زیاد خواهد بود. این شما هستید که ما را در جمعآوری هر چه بهتر اطلاعات و دانش نسبت به نیازمندیهای خودتان راهنمایی میکنید. ما دیتای مربوط به کسبوکار را با همکاری شما دریافت میکنیم. مرحله سوم شامل یک بخش دیگر هم هست و آن جمعآوری اطلاعات و دانش نسبت به نیازهای مشتریان شماست که این بخش با کمک روشهای تخصصی انجام خواهد شد. تیم کارشناس و خبره ما در این حوزه با برگزاری جلسات و یا جمعآوری دادهها از طریق پرسشنامه اطلاعات مورد نیاز خود را جمعآوری میکنند.
مرحله چهارم: بررسی رقبا
هر کسبوکاری به احتمال زیاد یک یا بیشتر از یک رقیب دارد. بررسی کمی و کیفی رقبا یکی دیگر از کارهایی است که قبل از طراحی رابط کاربری یا تجربه کاربری باید انجام شود. در این مرحله تیم تخصصی ما به بررسی دقیق رقبای شما میپردازد. دادههای بدست آمده از این مرحله در کنار دادههای مرحله قبلی آماده تحلیل خواهند شد.
مرحله پنجم: تجزیه و تحلیل دادهها
دادههای خام ارزش چندانی ندارند و بایذ با تجزیهوتحلیل آنها خروجی مناسبی را بدست آورد. دادههای خام در این مرحله با استفاده از روشهای استاندارد مختلف تجزیه و تحلیل شده و خروجی آنها به صورت گزارشاتی در اختیار تیم طراحی قرار میگیرد. تیم طراحی با استفاده از این نتایج به یک بینش مناسب خواهد رسید.
مزحله ششم: طراحی اولیه
تمامی دادهها و اطلاعاتی که در مرحله قبلی تبدیل به دانش شدهاند، در این مرحله در اختیار تیم طراحی قرار میگیرند. هر سندی که کسبوکار شما در اختیار ما قرار داده و هر نتیجهای که از تحقیقات بدست آمده است روی میز تیم طراحی قرار میگیرد. به این ترتیب تیم طراحی براساس اسناد و دانش بدست آمده طراحی اولیه رابط کاربری یا تجربه کاربری را انجام خواهند داد.
مرحله هفتم: تست و نهایی سازی
مرحله آخر تست طراحی انجام شده است. این طرح ابتدا در اختیار شما به عنوان صاحب یا نماینده کسبوکار قرار میگیرد. بعد از تایید اولیه شما این طرح در اختیار برخی از کاربران احتمالی قرار میگیرد تا به درستی سنجیده شود که آیا همه آن چیزی که نیاز بوده طراحی شود به درستی طراحی شده است یا خیز… پس از انجام این مرحله کار نهایی شده و روی وبسایت یا اپلیکیشن شما قرار میگیرد.
طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری تو فعالیت کاملا تخصصی است. اگر در این دو فعالیت از افراد خبره کمک گرفته نشود به احتمال زیاد امکان بروز اشتباه بسیار بالا خواهد بود. کسبوکارهایی که طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری خود را به یک تیم متخصص میسپارند به طور معمول نسبت به دیگر کسبوکارها موفقتر عمل میکنند. اگر شما هم نیازمند طراحی رابط کاربری یا تجربه کاربری وبسایت یا اپلیکیشن خود هستید میتوانید با تیم تخصصی آژانس دیجیتال اپروچ در تماس باشید.
آدرس و شماره تماس
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه
4 Comments
لطف میکنید هزینه طراحی برای یو آی یو ایکس یک وب سایت فروشگاهی رو برای من بفرستید؟
سلام بله، برای شما ارسال شده است.
سلام لطفا هزینه طراحی رو بگید
لطفا شماره تماس خودتون رو به آدرس ایمیل ما ارسال کنید تا در مورد درخواستتون با هم گپ بزنیم
approachagency.ir@gmail.com