با ما در تماس باشید.
آدرس و شماره تماس
989369328864+
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه
ترکیب دو عبارت دیجیتال و مارکتینگ، مفهومی جدید را شکل داده که این روزها بسیاری از کسبوکارها درگیر آن هستند. اصطلاح دیجیتال مارکتینگ که در بسیاری از موارد به اشتباه به جای اینترنت مارکتینگ استفاده میشود نوعی از مارکتینگ است که دنیای فیزیکی و دیجیتال را به هم پیوند میزند.
به بیان سادهتر دیجیتال مارکتینگ روشی از مارکتینگ است که با استفاده از انتشار محتوایی خاص، در کانالهای مشخص، بر بستر اینترنت، مسیر بازاریابی و فروش محصولات فیزیکی و دیجیتال را تسهیل میکند. حال اینکه در فضای دیجیتال مارکتینگ میتوان از بسترهای آفلاین نیز استفاده کرد.
استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ نیازمند طراحی و تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ مبتنی بر استراتژی و مدل کسبوکار است.
در صورت نیاز به دریافت خدمات استراتژی دیجیتال مارکتینگ با ما در ارتباط باشید.
در سطح بالا، بازاریابی دیجیتال به تبلیغاتی اطلاق میشود که از طریق کانالهای دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، وبسایتها، رسانههای اجتماعی، ایمیل و برنامههای تلفنهمراه ارائه میشود. با استفاده از این کانالهای رسانه آنلاین، بازاریابی دیجیتال روشی است که شرکتها از طریق آن کالاها، خدمات و برند خود را معرفی میکنند. مصرفکنندگان برای تحقیق در مورد محصولات به شدت به ابزارهای دیجیتال متکی هستند. به عنوان مثال، بینشهای بدست آمده از تحقیقات بازاریابی Think with Google نشان میدهد که 48٪ از مشتریان نیازهای خود را در موتورهای جستجو برطرف میکنند، در حالی که 33٪ به وب سایتهای برندها و 26٪ در برنامههای تلفنهمراه مراجعه میکنند تا بتوانند جوابی برای نیازهای خود پیدا کنند.
در حالی که امروز کانالهای بسیار زیادی در حوزه بازاریابی دیجیتال وجود دارد، و افراد بسیار زیادی در این حوزه فعالیت میکنند اما باید دانست که دانش دیجیتال مارکتنیگ به عنوان یک علم در سراسر جهان تعریف شده است. اگر قصد دارید برای کسبوکار خود تبلیغات دیجیتال را انتخاب کنید و خدمات و محصولات خود را از این طریق مطرح کنید، نیاز است با کارشناسان این حوزه در ارتباط باشید. آژانس دیجیتال اپروچ آماده ارائه خدمات در زمینه دیجیتال مارکتینگ به برندهاست. کافی است از طریق بخش تماس با ما با کارشناسان آژانس اپروچ در ارتباط باشید.
با اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال در همه کانالهای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابان میتوانند بینشهای ارزشمندی را در مورد رفتارهای مخاطب هدف جمعآوری کنند و در عین حال راه را به روی روشهای جدید تعامل با مشتری باز کنند. علاوه بر این، شرکتها میتوانند انتظار داشته باشند که شاهد بهبود وضعیت برند خود باشند. بر اساس گزارش Invesp، شرکتهایی که استراتژیهای تعامل با مشتری همهکاناله قوی دارند، در مقایسه با شرکتهایی با برنامههای همهکاناله ضعیف دارند، به طور متوسط ۸۹ درصد از مشتریان خود را بیشتر حفظ میکنند.
در مورد آینده بازاریابی دیجیتال، میتوان انتظار داشت که شاهد افزایش مداوم تنوع دستگاههای پوشیدنی در دسترس مصرفکنندگان باشیم. فوربس همچنین پیشبینی میکند که رسانههای اجتماعی به طور فزایندهای در فضای B2B محاورهای خواهند شد، محتوای ویدیویی برای اهداف بهینهسازی موتور جستجو (SEO) اصلاح میشود و بازاریابی ایمیلی حتی شخصیتر میشود.
«دیجیتال هسته اصلی همه چیز در بازاریابی امروزی است – دیجیتال امروز از «یکی از کارهایی که بازاریابی انجام می دهد» به «کاری که بازاریابی انجام می دهد» تبدیل شده است. بنابراین اکثر کسبوکارها به سمت دیجیتالیشدن در حرکت هستند.
مشکلات رایجی که دیجیتال مارکتینگ می تواند حل کند
برای بهینهسازی استراتژیهای بازاریابی خود، دیجیتالیشدن اجباری است. بازاریابی دیجیتال میتواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را بشناسید، دادههای مهمی را در مورد آنها بیاموزید و معیارهایی را بدست آورید که به تیم بازاریابی شما اعتبار می بخشد. در ادامه به بررسی چند مشکل و راهحل آن میپردازیم.
مشکل: من مخاطبانم را به اندازه کافی برای شروع نمیشناسم. شناخت مخاطبان شما زمان میبرد.
راهحل: در حالی که تیم بازاریابی شما ممکن است پرسونای مخاطبی را ایجاد کرده باشد که میتواند مورد استفاده قرار گیرد، مصرفکنندگانی که فعالانه وقت خود را به صورت آنلاین سپری میکنند ممکن است آنطور که شما انتظار دارید رفتار نکنند. شما باید زبانهای مختلف را با اهداف مختلف آزمایش کنید، در نظر داشته باشید که توصیفگرهای خاص برای افراد مختلف و جایگاه آنها در چرخه خرید جذاب خواهد بود. خود را با مخاطبان هماهنگ کنید و ارزشی ایجاد خواهید کرد که شما را از رقبا متمایز میکند.
مشکل: من کانالهایم را برای سئو بهینه نکردهام.
راهحل: صرف نظر از موقعیت شما در فرآیند بازاریابی، داشتن درک درستی از بهترین شیوههای سئو بسیار مهم است. علاوه بر بهبود رتبه موتور جستجو، سئو میتواند تست و بهینهسازی کمپین شما را تقویت و پشتیبانی کند تا اطمینان حاصل شود که محتوای با کیفیت و با ارزشی را که مشتریان بالقوه شما میخواهند ارائه میدهید.
مشکل: من استراتژی رسانه اجتماعی ندارم.
راهحل: صرف نظر از اینکه میخواهید یک استراتژی رسانهاجتماعی ارگانیک، یک استراتژی رسانه اجتماعی پولی، یا ترکیبی از این دو ایجاد کنید، مهم است که نوعی بازاریابی اجتماعی در محل خود داشته باشید. در حالی که رسانههای اجتماعی برای برندسازی و تعامل عالی هستند، میتوانند کانال مفیدی برای تبلیغات دیجیتال مارکتینگ نیز باشند. جایگاه و صدایی ثابت پیدا کنید، صبور باشید و با افزایش فالوورها، تاثیر تبلیغات شما نیز افزایش خواهد یافت.
مشکل: تیمهای بازاریابی من در حالت سیلو هستند و مجزا از هم کار میکنند.
راهحل: سیلویی شدن تیمهای یک کسبوکار مشکل بزرگی است چرا که تیمها از فعالیتهای یکدیگر خبر ندارند. اگر بخواهید از حالت سیلویی خارج شوید باید بتوانید تعامل مناسبی بین افراد گروه و تیمهای متفاوت کسبوکارتان ایجاد کنید. مشتریان شما در یک فضا خاص جمع نمیشوند که شما بتوانید بخشی از کسبوکار خودتان را متمرکز برآن کنید. به عنوان مثال اگر تیم بازاریابی شما در اینستاگرام بسیار فعال است و بودجه زیادی را صرف میکند ممکن است نتواند به همه یا اکثر مخاطبان شما دسترسی داشته باشد. هر شبکه اجتماعی و کانال شامل مخاطبان و انتظارات متفاوتی است، بنابراین تلاشهای بازاریابی ممکن است برای هر یک کاملاً متفاوت باشد. این تفاوتها شامل لحن، تصاویر، پیشنهادات و حتی زمانی از روز است که پست را منتشر میکنید.
مشکل: من از سوی مدیر ارشد اجرایی خود تحت فشار هستم تا معیارهایی را گزارش کنم که از نتیجه نهایی پشتیبانی میکنند و کسبوکار را به اهداف خود میرسانند.
راهحل: بازاریابی دیجیتال از مجموعه وسیعی از معیارها پشتیبانی میکند که میتوان از آنها برای تعیین اثربخشی تلاشهای بازاریابی استفاده کرد، اما این معیارها باید با دقت انتخاب شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، با تعیین اهداف خود برای هر کانال شروع کنید و معیارهایی را تنظیم کنید که CMO شما بیش از همه میخواهد ببیند.
کسبوکارها در عصر دیجیتال نیازمند دیجیتال مارکتینگ هستند. هر چند شاید برای کسبوکارهای سنتی این کار سخت به نظر برسد اما نیاز آنها به حضور در بازارهای دیجیتال آنها را مجاب میکند تا به دیجیتال مارکتینگ اهمیت دهند. اگر شما هم کسبوکار دیجیتالی دارید و قصد تقویت دیجیتال مارکتینگ برند خود هستید و یا تازه قصد دارید به دنیای دیجیتال وارد شوید میتوانید با مشاوران آژانس دیجیتال اپروچ در ارتباط باشید. وجود یک راهنما در مسیر دیجیتالیشدن بسیار حائز اهمیت است و ما سعی میکنیم برای رسیدن به اهدافتان در کنار شما باشیم.
آدرس و شماره تماس
ساعت کاری: از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر
آدرس: ایران، تهران، خیابان فرمانیه